StoryEditor

MSV začínal ako československý a istým spôsobom to platí stále

14.09.2009, 00:00

Aj keď na začiatku písania histórie BVV bola kultúra, strojársky veľtrh je úzko spojený s celou históriou výstaviska. Zo Slovenska sa do Brna, a predovšetkým na strojársky veľtrh, organizovali vo veľkom autobusové zájazdy. S otcom som ich v detstve sama absolvovala niekoľko. Patrí strojársky veľtrh dodnes k nosným pilierom BVV? Aký je podiel MSV na vašich veľtrhových aktivitách, čo sa týka záujmu verejnosti, ako aj tržieb a hospodárskeho výsledku?
-- Medzinárodný strojársky veľtrh je už päť desaťročí najväčšou výstavnou akciou nielen v Brne, ale aj na území bývalého Československa a v celom regióne strednej Európy. Na celoročnej návštevnosti brnianskeho výstaviska sa podieľa jednou desatinou, na celkovej účasti vystavovateľov dokonca jednou pätinou. Vždy to bol, je a bude kľúčový projekt nášho veľtrhového kalendára. Pozíciu piliera Medzinárodný strojársky veľtrh potvrdzuje aj v tomto roku, keď sa koná za mimoriadne ťažkých podmienok. Rozsah expozícií sa síce mierne zníži, avšak svojou kvalitou dosiahne veľtrh vysokú úroveň predchádzajúcich ročníkov. Zúčastnia sa na ňom tradiční lídri jednotlivých odborov a mnoho nových firiem, podiel zahraničných účastníkov dosahuje rovnako ako v minulých rokoch 36 percent. Súčasne organizujeme aj medzinárodný veľtrh Transport a Logistika, ktorý sa koná vždy raz za dva roky.

Darí sa vám udržať záujem firiem o vlastnú prezentáciu aj v týchto ťažkých časoch?
-- Teší nás, že Medzinárodný strojársky veľtrh naďalej zostáva dôležitou súčasťou podnikateľskej stratégie popredných českých i zahraničných výrobcov. Ekonomická kríza priamo či nepriamo postihla väčšinu vystavovateľov, ktorí sa stretávajú s poklesom dopytu. Od veľtrhu ako dôležitého marketingového nástroja preto očakávajú, že im pomôže získať nové objednávky. Firmy v tomto roku vystavujú s menšou okázalosťou, ale s väčším dôrazom na efektivitu. Na veľtrh prichádzajú predovšetkým s cieľom osloviť nových potenciálnych klientov a súčasným odberateľom prezentovať svoje novinky a inováciu sortimentu. Vysoký počet dopredu avizovaných noviniek potvrdzuje, že firmy aj v tejto dobe investujú do vývoja a snažia sa prísť na trh s niečím novým.

Do akej miery šetria podľa vašich poznatkov firmy na marketingových výdavkoch? Vychádzate im v ústrety a ponúkate nejaký bonus?
-- Správanie sa vystavovateľov sa v čase krízy mení. Firmy znižujú náklady, pracujú často s podstatne nižšími propagačnými rozpočtami a za vynaložené peniaze očakávajú maximálny prínos. Na druhej strane aj spotrebitelia sú dnes pri nákupe omnoho obozretnejší a práve veľtrhy sú miestom, kde môžu získať dostatok relevantných informácií a presvedčiť sa o kvalite tovaru na vlastné oči. Preto sa veľtrhy z marketingového mixu neškrtajú, ale hľadajú sa úspornejšie varianty účasti. Ako usporiadatelia sme tohto roku vyšli firmám v ústrety a ponúkli sme im program BENEFIT 2009, ktorý znižuje náklady na účasť. Vystavovatelia mohli využiť veľa výhod od zníženia záloh pri podávaní prihlášky a zliav poschodových expozícií cez lacnejšie technické prívody, špedičné služby a reklamu v areáli až po firemnú pozvánku a parkovanie pre vystavovateľov zdarma. Novým účastníkom sme ponúkli tzv. štartovacie balíčky so zľavou na výstavnú plochu. Taktiež návštevníkov vyjde prehliadka tohto ročníka lacnejšie ako v minulosti. Cena celodennej vstupenky sa znížila na 200 korún a pre tých, ktorí využijú ponuku predregistrácie na internete, len na sto korún. Zároveň zlacnelo aj parkovné, a to na 120 korún za auto a deň.

Aké je miesto slovenských firiem na BVV? Prejavujú aj v tejto novodobej histórii výstaviska, v období samostatnosti oboch krajín, záujem o prezentáciu v Brne? Aký je vývoj tejto účasti zo Slovenska?
-- Medzinárodný strojársky veľtrh začínal ako československý a svojím spôsobom to platí stále. Pre mnoho slovenských podnikov je dodnes najvýznamnejšou prezentáciou na zahraničnej scéne. Počtom vystavujúcich firiem je Slovensko dlhodobo na treťom mieste po Českej republike a Nemecku. V tomto roku je prihlásených osemdesiat slovenských firiem, medzi nimi desať nových, ktoré vystavujú vo všetkých veľtrhových odboroch. Slovensko bolo navyše vyhlásené za oficiálnu partnerskú krajinu MSV 2009. Toto partnerstvo je spojené s mnohými odbornými a spoločenskými aktivitami, ktoré Slovensku a jeho vystavujúcim firmám zaistia mimoriadnu pozornosť. Veľtrh navštívi vládna delegácia Slovenskej republiky, uskutoční sa česko-slovenská konferencia Jadro proti kríze o budúcnosti jadrovej energetiky, Česko-slovenská kooperačná burza v oblasti strojárstva a elektrotechniky, česko-slovenská obchodná konferencia Podnikateľské prostredie v súvislosti s hospodárskym vývojom a ďalšie bilaterálne akcie.

Aké novinky má BVV? Pripravujete nejaké prehodnotenie štruktúry výstav? Nejaké nové výstavy? Existuje na trhu segment, ktorý by bolo vhodné a možné zaradiť do zoznamu vašich výstav?
-- Ako som sa zmienil, pripravili sme program BENEFIT 2009, ktorý značne uľahčuje vystavovateľom účasť na veľtrhu. Do budúceho roku by sme chceli v tejto ústretovej cenovej politike pokračovať. Máme pripravených mnoho cenových zvýhodnení na jednej strane pre verných vystavovateľov, na strane druhej pre nové firmy, ktoré sa chcú na veľtrhu zúčastniť. Čo sa týka štruktúry veľtrhových akcií, tak do budúceho roka chystáme niekoľko zmien veľtrhového kalendára. Chceli by sme príbuzné odbory spojiť do väčších logických celkov tak, aby návštevník našiel v jednom čase a na jednom mieste nielen odbor, ktorý ho zaujíma, ale tiež aj nadväzujúce a spolupracujúce odbory. Pre vystavovateľov to bude prínosné v tom, že oslovia oveľa viac návštevníkov a môžu svoju ponuku porovnávať s oveľa širšou konkurenciou.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
16. november 2025 10:37