StoryEditor

Jablko s telefónom

11.09.2013, 00:00

Aj keď lacný iPhone nebude celkom lacný, stane sa dostupným pre masu. Dobrá správa pre pipinky nižších cenových skupín, ktoré nemali na chlapa, čo by si ho mohol dovoliť. Zlá správa pre snobov, ktorí si ho kupovali pre jablko na zadnej strane.

Apple si, samozrejme, nekupujú výhradne snobi. Očaril aj ľudí, ktorí nemali čas a chuť učiť sa ovládať nové technológie. Steve Jobs veľmi správne identifikoval, že nechceli zápasiť ešte aj s vlastným mobilom. Nevedeli, na čo by im vôbec bol. On im to ukázal.

Produkty Apple, nielen telefóny, mali vskutku unikátnu schopnosť dodať technofóbnemu šéfovi marketingu pocit, že je z neho hacker. Konečne mohol „ajťákom“ odplatiť ich blahosklonné úškrny. Jeho telefón bol inteligentnejší ako oni – robil presne to, čo od neho potreboval a netrúsil pri tom sarkastické poznámky.

Steve Jobs i jeho nahryznuté jablko sa stali ikonami biznisu.
Keď Jobs opúšťal Apple, okamžite začal kolovať vtip o tom, čo sa vo firme zmení: „Nič. Už tam namiesto neho majú aplikáciu.“
Už to nevyzerá ako vtip. Telefóny Apple sú bystrejšie ako jeho marketing. Dnes firma s dochádzajúcim dychom dobieha konkurentov. Konkurenčnou výhodou iPhonu je už iba logo a cenová nedostupnosť pre masy. Dobehli ho v povestnej kvalite dielenského spracovania, dizajne i používateľskom komforte. V niektorých ohľadoch aj predbehli. Dnes si už zákazník nekupuje telefón s jablkom, ale jablko s telefónom.

Lenže zákazník, ktorý nezriedka zaostáva za inteligenciou svojho mobilu, nebude chcieť módny doplnok, ktorý si v akcii operátora môže dovoliť „každá socka“. Ani keby bol pripojený k pomerne kvalitnému telefónu.
Z jablka začínajú vykúkať červy. Kto chce byť trendy, musí sa obzrieť po novom fetiši.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. júl 2022 10:56