StoryEditor

Kvalitu potravín marketing neprinesie

05.08.2013, 00:00

Na ministerstve pôdohospodárstva sa nenudia ani v týchto prázdninových dňoch. Skôr naopak. Po tom, čo zlyhal nápad propagačného fondu na domáce potraviny, prichádzajú s návrhom vyhlášky na propagáciu slovenských poľnohospodárskych výrobkov. Má sa ňou zlepšiť aj informovanosť spotrebiteľa.

V čase, keď podiel slovenských potravín na pultoch obchodov vytrvalo klesá, je táto snaha chvályhodná. Má však podstatné chyby. Napríklad „hlavná surovina“ výrobku má byť stopercentné slovenská. Pričom neexistuje definícia hlavnej suroviny. Alebo sa hovorí o potravinách „typických pre daný región“, pričom neexistuje ich zoznam. Podstatnou chybou je, že vyhláška nie je konkretizáciou zákona. Ďalší problém je jej dobrovoľnosť označovania výrobkov. Pretože ak je niečo dobrovoľné, nie je potrebné k tomu vydávať legislatívu. A nakoniec sú tu direktívy z Bruselu o označovaní potravín, a preto by ďalšia „slovenská“ informačná etiketa bola nadbytočná.

Dnes sa v Rakúsku začína v jednom reťazci s menšími predajňami akcia Gutes aus Österreich. Navrhujeme ministrovi Jahnátkovi, aby sa tam išiel pozrieť a zistil, ako je možné, že propagácia domácich výrobkov niekde funguje. Je to len desať kilometrov od Bratislavy.

Liek na to, aby sa slovenské výrobky doma presadili, existuje. Skladá sa z dvoch položiek: kvality a ceny. Zlepšenie sa dosiahne po tom, čo nebudeme patriť k najchudobnejším štátom Európy a budeme si môcť dovoliť kúpiť drahšiu kvalitu. A naši farmári budú dotovaní rovnako ako „západní“ a budú si môcť dovoliť ponúknuť lacnejšiu kvalitu. Je to také jednoduché a také nedosiahnuteľné.

Ivan Szabó
komentátor

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 12:08