Keď si Mel Gibson po prvýkrát sadol na režisérsku stoličku a nakrútil film Muž bez tváre, priveľmi neohúril. Jeho druhý film Statočné srdce však získal päť Oscarov a zaradil sa medzi klenoty žánru historického filmu. Umučenie Krista, ktoré nakrútil v roku 2004, šokovalo celý svet a zarobilo obrovské peniaze. Kritici k nemu však takí milí neboli a označili film ako sklamanie. Od Gibsonovho najnovšieho filmu Apocalypto sa očakávalo veľa. Režisér sľuboval krvavý príbeh pádu Mayskej ríše plný veľkolepých stavieb a súbojov. Skutočnosť je však trochu iná.
Dažďový prales Južnej Ameriky. Všade naokolo počuť prírodu, ktorú ešte človek nestihol zničiť. Tu sa odohráva súboj o prežitie mladého Indiána menom Jaguária tlapa. Na úteku je odvtedy, čo neznámy kmeň napadol jeho osadu. Všetkých mužov aj ženy odviedli do mesta, v ktorom sa vykonávajú rituálne obrady. Jaguárej tlape sa však podarilo uniknúť. Jediným zmyslom jeho života je teraz záchrana jeho tehotnej ženy a syna. Spolu s dažďom sa však blížia aj jeho prenasledovatelia, ktorých ženie krvavá pomsta.
Dynamická kamera, rýchly strih a hudba Jamesa Hornera zaručujú, že film udrží vašu pozornosť. Gibsonovi neznámi herci-neherci a ich naturálny prejav zas dodávajú snímke pocit autentickosti. Apocalypto však nie je historický veľkofilm, za ktorý sa vydáva. Neuvidíte žiadne súboje medzi domorodcami a objaviteľmi. Do mayského mesta vás režisér zavedie iba raz a hlbšia sonda do kultúry prastarej ríše sa tiež nekoná. Gibson natočil jednoduchý príbeh o úteku jedného Indiána pred skupinou ďalších. Naháňačku okorenil o scény, v ktorých padajú hlavy a zaživa sa vytrhávajú srdcia z hrude. Výsledkom je dobrodružný film, ktorý určite nenudí, ale ani neponúka to, čo sľubuje.
StoryEditor
