Predaj áut v západnej Európe znamenal v apríli netradičný rast o 1,3 %, čo je prvý rast v tomto roku. Najviac k tomu prispelo Francúzsko, Nemecko a Španielsko. Registrácie nových vozidiel sa zvýšili na 1,29 milióna, pričom najpopulárnejšie boli nemecké autá BMW a juhokórejská Kia.
Taliansky Fiat s poklesom predaja o 15 %, ako aj francúzsky PSA -- oslabili svoje pozície. Naopak, v západnej Európe rástol Volkswagen, a to o 6 % najmä vďaka značkám Audi a Škoda, čím automobilka potvrdila svoj 19-percentný trhový podiel. Značiek Toyota a Lexus sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predalo o 4,7 % viac a ich celosvetový podiel sa zvýšil na 5,2 %. Mazda vzrástla o 17,6 %, no ešte nepredbehla Hondu. Jeden z najväčších svetových výrobcov áut, americký General Motors v Európe posilnil svoj trhový podiel na 10,8 % vďaka značke Opel/Vauxhall. Posledný nezávislý britský výrobca MG Rover skolaboval a jeho predaj klesol o 76 %.
Vrátane nových krajín Európskej únie, okrem Cypru a Malty, klesli registrácie nových áut v prvých štyroch mesiacoch o 2,6 %, na čo mal najväčší vplyv dovoz ojazdených vozidiel do východnej Európy. Podľa belgickej spoločnosti ACEA, ktorá vyhodnotila tieto štatistické údaje, čísla ukazujú na spomalenie rastu európskej ekonomiky od začiatku roka.
Automobilky dúfajú, že predaj podporí uvedenie nových modelov na trhy v druhej polovici roka.
StoryEditor