1991
--12. septembra sa uskutočnil prvý hovor v sieti NMT spoločnosti EuroTel Bratislava. Telefonovali spolu vtedajší predsedovia parlamentov Česka a Slovenska -- Dagmar Burešová a František Mikloško.
Na sieť NMT mal EuroTel päťročnú exkluzivitu. Firma bola spoločným podnikom štátnych Slovenských telekomunikácií a americkej Atlantic West B.V., čo je spoločný podniky dcérskych spoločností Verizon Communications a AT&T Wirless Services).
1995
-- V sieti NMT bolo okolo osemtisíc rádiotelefónov. Najlacnejšie, zamontované do auta, sa predávali za vyše 48-tisíc korún. Za aktiváciu sa platilo 13-tisíc.
-- Nástupu mobilnej komunikácie napomohla neschopnosť Slovenských telekomunikácií uspokojiť záujem o pevné linky. V niektorých oblastiach sa čakalo aj desať rokov. Odstránenie waiting listu (teda zavedenia telefónu do mesiaca od prijatia objednávky) sa predpokladalo pre bytových zákazníkov v prvých rokoch 21. storočia.
1996
-- Sieť NMT má takmer 20-tisíc zákazníkov a ceny telefónov klesli na 22- až 30-tisíc, zriaďovací poplatok na deväť.
-- Vrcholia prípravy na nástup siete GSM. EuroTel mal na licenciu GSM 900 predkupné právo. O druhú súťažili dve firmy -- Slovtel (založili ho štátne Slovenské elektrárne a rozvodné závody, Slovenský plynárenský priemysel, súkromná firma Hanco a France Telekom) a Digifón (tú tvorili nórsky Telenor, VSŽ Košice, PVT Bratislava, ŽSR a eseročka Ekomet).
V júli licenciu priklepol minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Alexander Rezeš Slovtelu. Za licenciu zaplatil osem miliónov dolárov.
1997
-- 15. januára spustil komerčnú sieť GSM ako prvý Globtel (bývalý Slovtel) a 10. februára nasledoval EuroTel.
-- Ceny telefónov GSM padli prudko dole -- najlacnejší Philips vyšiel na 11-tisíc korún.
1999
-- Prvý neúspešný pokus o tretieho operátora. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Gabriel Palacka rozhodol, že licenciu na sieť GSM 1800 získajú len obaja existujúci operátori. Za licenciu zaplatili po 10 miliónov dolárov.
-- Začala sa prvá veľká cenová vojna medzi oboma operátormi -- do voľných minút vo svojich programoch zahrnuli aj telefonáty do konkurenčných sietí. V tom čase mal EuroTel 360-tisíc a Globtel 460-tisíc zákazníkov.
-- Slovenskom letia prvé SMS. O dva roky pošlú užívatelia oboch sietí zhruba jeden milión SMS denne.
-- Globtel skončil hospodárenie po troch rokoch strát prvýkrát so ziskom -- 54 miliónov korún. Odvtedy sa pohybujú zisky mobilných operátorov v stámiliónových a miliardových sumách.
2000
-- Konkurenčný boj na trhu priniesol mobily za korunu, víkendy zadarmo, zákaznícke karty, obnovenie kreditu cez bankomaty, mobil internet, mobil banking, sekundovú tarifikáciu...
-- France Telecom prebral kontrolu nad akciami Hanco a ovládol 64 percent základného imania spoločnosti Globtel.
-- Mobilní operátori sa šplhajú na rebríčkoch najväčších zadávateľov reklamy. EuroTel sa dostal na druhé miesto za Procter & Gamble. Globtel sa umiestnil na štvrtej priečke, za Drukosom.
2001
-- Mobilmánia pokračuje vo víťaznom ťažení a v júli mobily porazili pevné linky. Aktivovaných mobilov v sieťach oboch operátorov bolo 1,635 milióna, kým pevných liniek 1,631 milióna.
-- V októbri Globtel prekročil miliónovú hranicu zákazníkov.
-- Začína sa séria ďalších pokusov o tretieho operátora. Na predaj je licencia UMTS (spolu s GSM 900 a 1800).
-- 36-percentný balík akcií Globtelu štátnych energetických podnikov získalo konzorcium pod vedením New Europe Fund, fondu zo skupiny American Investment Group (AIG) a Európskej banky pre obnovu a rozvoj (BERD). Kúpna cena bola 180 miliónov dolárov (približne 8,857 miliardy korún). Väčšinovým, 64-percentným vlastníkom zostal France Telecom.
-- Globtel začal v septembri zmenu značky na Orange. Spoločnosť Orange, ktorá vznikla v roku 1994 vo Veľkej Británii, kúpil v auguste 2000 France Telekom, väčšinový vlastník Globtelu.
-- Najefektívnejšou reklamnou kampaňou na Slovensku bol šot EuroTelu s opakujúcimi sa veršami "Padá sniežik, padá, padá sniežik, padá, ej, ale som rada, ej, ale som rada" z dielne reklamnej agentúry MARK/BBDO.
-- Na Štedrý deň a počas posledného dňa roku skolabovali preťažené mobilné siete oboch operátorov.
2002
-- Globtel sa v marci zmenil na Orange.
-- V júli získali Orange a EuroTel licencie na UMTS. Zaplatili za ne po 1,499 miliardy korún. Licenčné konanie so záujemcom o kombinovanú GSM/UMTS licenciu, spoločnosťou Profinet.sk, sa skončilo neúspešne. Slovensko tak opäť zostalo bez tretieho operátora.
-- Máme prvú MMS, 1. októbra prešla sieťou EuroTelu.
2003
-- Mobilný trh sa začína nasycovať. EuroTel začiatkom roka evidoval viac ako 1,298 milióna zákazníkov, Orange ich mal vyše 1,713 milióna.
-- 49-percentný podiel v EuroTeli, ktorý patril Atlantic West B.V., získali po mesiacoch dohadov a rokovaní protimonopolných úradov Slovenské telekomunikácie (po privatizácii v roku 2000 sú vo vlastníctve Deutsche Telekomu). Telecom tak začal v EuroTeli kontrolovať 100-percentný podiel.
2005
-- EuroTel sa v máji zmenil na T-Mobile. V júni zmena značky vyvrcholila koncertom svetoznámeho Eltona Johna v Bratislave. Deutsche Telekom od roku 2002 postupne premenúva "svojich" mobilných operátorov v Európe a USA na T-Mobile. Práve skupiny Orange a T-Mobile patria okrem britského Vodafone medzi najväčších hráčov na európskom, ale aj svetovom mobilnom trhu.
2006
-- Začiatkom roka evidovali obaja mobilní operátori 4,54 milióna zákazníkov.
-- Od marca poskytujú siete tretej generácie pod názvom UMTS obaja slovenskí mobilní operátori. Kým T-Mobile vyhral boj o prvenstvo, keď spustil sieť tretej generácie koncom januára, Orange porazil svojho konkurenta v pokrytí signálom.
-- Zákazníci mobilných operátorov si už budú môcť ku konkurencii vziať od mája svoje telefónne číslo.
-- Ďalší pokus o tretieho operátora -- do piatka minulého týždňa mohli záujemcovia o licencie pre siete GSM a UMTS predložiť svoje ponuky. Minimálna suma je sto miliónov korún.