StoryEditor

Majestátna švédska plavba na pokojnom mori

29.05.2006, 00:00
Výsostne serióznym dojmom pôsobí na prvý pohľad limuzína Volvo S 60, keď ju zbadáte na ulici. Určite splní predpoklad, že je to príjemný rodinný automobil. Stačí, keď do nej nasadnete a absolvujete krátku jazdu.

Nepoznáte čo je šmyk
Severania teraz pripravili akciový model Move, ktorý sme podrobili zvyčajnému testu. Vzhľadom na nepriaznivé poveternostné podmienky (teploty okolo nuly a zľadovatené úseky v zákrutách) sme však jazdili opatrnejšie.
Šmyky na snehu sme si však na voľnom priestranstve neodpustili. Overili sme si, že vozidlo dobre drží stopu a do šmyku sme ho ani poriadne nedostali. Na mokrom povrchu takisto presne kopírovalo zvolenú stopu, ale čiastočne nám prekážalo, že príjemný mäkký podvozok nijako výrazne nesignalizoval riziko šmyku. Táto limuzína totiž majestátne pláva na ceste ako loď, zvuk motora takmer nepočuť a mäkká jazda chvíľami uspáva. Podvozok nadmieru dobre tlmí akékoľvek nerovnosti, a tak kto má rád tento typ áut, určite si príde na svoje.
Športovo založenému vodičovi však chýba výraznejší kontakt s vozovkou a väčšia dynamika. Testované Volvo s motorom 2,4 totiž svojím zrýchlením neoslnilo a nepomáhalo ani vytáčanie motora do vyšších otáčok. Keďže nemá displej s podrobnými informáciami, museli sme sa uspokojiť iba s údajom o momentálnej spotrebe. Tá sa podľa údajov výrobcu mala pohybovať v kombinovanom režime okolo deväť litrov, na displeji sme sa však málokedy dostali pod desať. Priaznivejšie to bolo iba keď sme používali tempomat, ktorý sa ovláda tlačidlami na volante.

Čierna farba a hliník
Charakteristickým znakom edície Move je čierny lak a čierny interiér doplnený hliníkovou dekoráciou. Na stredovej konzole je praktický (výsuvný) držiak na pohár, no ďalšie dva na stredovom tuneli - v susedstve páky ručnej brzdy - sa nám už videli nepraktické. Zasunuté plechovky v nich totiž prekážali pri ovládaní páky ručnej brzdy či pri používaní lakťovej opierky.
Celkovo pôsobí čierny interiér príjemne, dobre sa sedí na anatomicky tvarovaných sedadlách (vrátane zadných). Vystupovanie zadnými dvermi je však sťažené a ľudia vyšších postáv majú nad hlavou po strop málo miesta. Predné sedadlá sú vyhrievané, elektronicky riadená dvojzónová klimatizácia dostatočne účinná a pred slnečnými lúčmi chráni zeleno tónovaný priehľadný pás na
prednom skle.

Menej užitočné detaily
Pri ostrekovaní predného skla sa súčasne ostrekujú aj reflektory - tie dokonca hneď dvakrát, a to aj pri vypnutom osvetlení. Takéto plytvanie kvapalinou v ostrekovači sa nám zdalo zbytočné; stačilo by ostrekovanie reflektorov samostatným tlačidlom. Kriticky hodnotíme malú plochu vonkajších zrkadiel, v ktorých nie je dostatočne zobrazená situácia vo vedľajšom jazdnom pruhu, čo určite neprospieva bezpečnosti pri jazde. Miniatúrne zrkadlá nám pripomenuli časy žigulíkov, na ktorých boli skôr dekoratívnou záležitosťou. Naopak, veľmi pozitívne hodnotíme pozičné obrysové svetlá na predných i zadných blatníkoch Volva, ktoré v noci veľmi dobre signalizujú pozíciu auta pri vychádzaní z neosvetlenej vedľajšej cesty.
Naše odporúčanie
Klasickú rodinnú limuzínu môžeme odporúčať najmä tým, ktorí obľubujú pokojnú jazdu, ktorú neruší zvuk motora. Konkurentmi pre Volvo S 60 sú Alfa Romeo 159, Audi A4, BMW radu 3, Citroën C5, Honda Accord, Jaguar X-type, Mazda6, Mercedes-Benz C, Nissan Primera, Opel Vectra Caravan, Peugeot 407, Renault Laguna, Subaru Legacy, Toyota Avensis či VW Passat.
Najlacnejšie Volvo S 60 s benzínovým motorom stojí 1,1 milióna korún, dieselová verzia štartuje na sume 1,16 milióna a rovnako stojí aj testovaná verzia na 17" pneumatikách.

Plusy
Mimoriadne tichý motor
Príjemný podvozok
Anatomické sedadlá
Mínusy
Malé bočné zrkadlá
Len päťstupňová prevodovka

TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo S 60  2,4 Move 2,5T 2,4D
Objem motora, cm3  2435 2521 2401
Výkon, kW/k

125/170

154/210

120/163

Krútiaci moment, Nm 225 320 340
Max. rýchlosť, km/h 225 235 210
Zrýchlenie 0 – 100 km, s  8,7 7,6 9,2
Komb. spotreba, l/100 km 8,9 9,2 6,4
(motory sú vybrané náhodne)
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
02. máj 2024 06:33