StoryEditor

Jaroslav Homola: Odkliatie párneho roku

02.08.2004, 00:00

Už desať rokov bojuje o víťazstvá v majstrovstvách SR v pretekoch automobilov do vrchu Bratislavčan Jaroslav Homola s automobilom značky Citroën. V tejto sezóne opäť jazdí s osvedčeným modelom Xsara, namiesto ktorého v predajnej sieti prichádza práve tento rok novinka C4. Pre Homolu je charakteristické, že sa mu darí v nepárnych rokoch, a práve v nich si vybojoval i niekoľko titulov. Zdá sa, že tento rok pretrhol smoliarsku tradíciu a zbiera jednu víťaznú trofej za druhou. Naposledy triumfoval do vrchu Baba, kde vyhral svoju triedu F-2000. Tento rok ani raz nenašiel premožiteľa - teda vyhral všetkých 10 podujatí v seriáli majstrovstiev Slovenska 2004. Dokonca v druhej jazde zajazdil brilantne a zlepšil si vlastný časový rekord na tejto trati (2:34,158)!

Čím to je, že sa takto výnimočne darí?
- Po deviatich rokoch je to pre náš tím príjemným prekvapením, lebo naposledy sme titul majstra Slovenska získali v párnom roku v sezóne 1994. Bol to vlastne prvý majstrovský titul. Podľa mňa má dominantnú úlohu technika. V triede F-2000, kam som tohto roku prešiel, je síce veľa zdatných konkurentov, no objektívne musím uznať, že náš Citroën je z technickej stránky najlepší.

Skupina F je pomerne novou v delení jednotlivých kategórií. Môžete ju charakterizovať?
- Vzišla viac menej zo skupiny H, kde boli tzv. hobby autá, ktoré stratili homologáciu a postupne vznikla skupina F. Okrem spomínaných hobby áut sa do nej zaradili aj automobily s platnou homologáciu, ale ktoré rozsahom úprav už presahujú skupiny N, A. Takisto sem patria tzv. prototypy - teda autá, ktoré ešte nemajú homologáciu. V podstate sa teda dá aj z auta z ulice postaviť také, ktoré možno zaradiť do skupiny F - ak spĺňa niektoré povinné bezpečnostné kritériá (rám, sedadlá, hasiaci prístroj, pásy atď.). Treba ho tiež otestovať pred sezónou technickým komisárom.

Vy jazdíte s podporou Citroënu?
- Odkedy som získal svoj prvý titul v roku 1994, áno. Nejde o technickú podporu, ale finančnú pomoc. V súčasnosti je už Citroën dominantným sponzorom. Teší ma, že sme všetkých presvedčili výsledkami už v časoch, keď značke Citroën ľudia neveľmi verili, že je to dobré auto.

Pretekárska sezóna je v druhej polovici. Ktoré podujatia ešte absolvujete pred jej záverom?
- Zo 16 podujatí majstrovstiev Slovenska už máme 10 za sebou, po Babe nás ešte čakajú dvojpreteky na Jankov vŕšok pri Bánovciach nad Bebravou (1. 8.), Čierny Balog pri Brezne (29. 8.) a Ostrú Lúku pri Zvolene (26. 9.).

A na budúci rok? Prídete už s novým modelom C4?
- S najväčšou pravdepodobnosťou už nebudem štartovať so Xsarou, ale určite na Citroëne. Či to bude C2 alebo C4, to je ešte nejasné.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
17. december 2025 16:20