StoryEditor

Vyplácanie škôd sa predlžuje

27.11.2003, 23:00
Podľa zákona musí každá poisťovňa vyplatiť škody poistenému do pätnástich dní od skončenia vyšetrovania, ktoré je potrebné na zistenie rozsahu poistnej udalosti. Realitou však je, že ľudia peniaze z poisťovne dostávajú niekedy až po mesiacoch.

Podľa zákona musí každá poisťovňa vyplatiť škody poistenému do pätnástich dní od skončenia vyšetrovania, ktoré je potrebné na zistenie rozsahu poistnej udalosti. Realitou však je, že ľudia peniaze z poisťovne dostávajú niekedy až po mesiacoch. Výplatu škody poisťovne odkladajú z rôznych dôvodov. Prvým problémom, s ktorým sa poisťovne stretnú, je náročný proces získavania policajného zápisu z nehody od polície, ktorá im často doklad nedodá. Potom nasleduje samotné vyšetrovanie. Čas sa predĺži najmä vtedy, ak má poisťovňa podozrenie, že ide o poistný podvod.
Situácia pre motoristov sa od novembra zlepšila v prípade povinne zmluvného poistenia. Čas náhrady škody poškodenému sa znížil na tri mesiace od nehody. Dovtedy musí poisťovňa vyplatiť náhradu škody poškodenému alebo mu oznámiť, že jeho nárok neakceptuje. Ak ešte škodu prešetruje, je mu to povinná tiež oznámiť. Nemôže sa teda stať, že poisťovňa s klientom nekomunikuje. A ak poškodený nedostane relevantnú odpoveď od poisťovne, nastupuje inštitút náhradného poistného plnenia. Klient sa môže obrátiť na Slovenskú kanceláriu poisťovateľov, a tá musí vec vybaviť do dvoch mesiacov namiesto poisťovne. Sankciou poisťovne za nevybavenie nehody budú úroky z omeškania, ktoré zákon o povinne zmluvnom poistení zaviedol. Kancelária vyplatí klientovi sumu aj s úrokmi, a tie bude potom požadovať od poisťovne.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
01. október 2022 16:36