StoryEditor

Miliardy mobilných správ mesačne

19.06.2002, 00:00

Nové technológie zasielania správ ponúkajú používateľom lacnejšiu alternatívu k drahým SMS, EMS a MMS a prinútia operátorov, aby zmenili návrh hodnoty vysoko ocenených správ, tvrdí nová správa spoločnosti Forrester Research. Príjmy zo zasielania správ sa v roku 2004 po prvýkrát znížia v dôsledku stabilizácie zasielania SMS správ a poklesu cien. Do roku 2007 bude cena za správu akéhokoľvek druhu čeliť neustálemu tlaku a klesne za päť rokov o 16 percent.
"Vstup okamžitého zasielania správ (instant messaging, IM -- vzájomné zasielanie on-line správ prostredníctvom internetu) a elektronickej pošty uvedie cenové výhody internetu voči vysokým cenám SMS, čo spôsobí stratu cenovej kontroly operátormi," povedala analytička spoločnosti Forrester, Michelle de Lussanet. "Pre rýchle osobné správy spotrebitelia nepotrebujú bohatosť rozšírených správ (EMS) ani multimediálnych správ (MMS). Kvôli jednoduchosti používania, nižšej cene a vysokej rýchlosti zostanú u SMS správ. Okrem toho operátori neopustia SMS správy ako osvedčenú "dojnú kravu", pretože táto technológia umožňuje i iné služby, ako hlasová pošta a multimediálne správy. Nové možnosti zasielania správ ukroja SMS správam za päť rokov 10 percent objemu, avšak zvýšenie počtu správ o 6 miliárd napriek tomu zvýši príjmy zo zasielania správ na 25 miliárd eur v roku 2007, čo znamená 42-percentné zvýšenie oproti roku 2002."
V protiklade s názorom operátorov, že IM nemá žiaden trh, jeden zo šiestich európskych používateľov mobilných telefónov využíva IM na svojom počítači. Keďže IM klienti využívajúci telefón a GPRS siete, urobia mobilné IM mimoriadne atraktívnym, používatelia sa preň rozhodnú ako pre lacnejšiu alternatívu k SMS správam a ako najlepší nástroj na dialóg a komunikáciu v rámci skupiny. Forrester sa však domnieva, že Európania prejdú na elektronickú poštu na telefón -- jednoduché e-mailové upozornenia sú dnes najčastejšie využívanou mobilnou službou a elektronická pošta je službou č. 1, za ktorú sú používatelia ochotní zaplatiť.
"Keď sa pozrieme ďalej do budúcnosti, SMS zostanú slúžiť komunikačným potrebám zákazníkov na masovom trhu, pričom ich podiel na celkovom počte zaslaných správ bude v roku 2007 predstavovať dve tretiny," dodáva de Lussanet. "Avšak priemerná cena vo výške 0,07 eura za jednu SMS správu v tomto roku obmedzí tržby na 12 miliárd eur, čo predstavuje 47 percent celkovej sumy a je o 34 percent menej než v roku 2002. EMS jednoducho zostane nepovšimnuté a len jeden z piatich mobilných užívateľov bude používať EMS pravidelne -- čo bude predstavovať chudobné 2 percentá celkového počtu správ a 3 percentá celkových tržieb. V roku 2007 bude pravidelne zasielať IM správy každý štvrtý používateľ. Užívatelia IM správ budú vytvárať masívny objem, pričom budú priemerne zasielať 50 správ mesačne v roku 2002 a 40 správ v roku 2007. Instant messaging bude predstavovať 19 percent celkového objemu zaslaných správ a 10 % tržieb.
"Veľký objem zasielaných správ sa v roku 2007 rovnomerne rozdelí medzi MMS a elektronickú poštu, pričom zaslaných bude viac ako jedna miliarda správ mesačne. Hoci bude MMS pravidelne využívať viacerou spotrebiteľov, užívatelia elektronickej pošty budú zasielať väčší počet správ. MMS vytvorí v roku 2007 tržby vo výške 8 miliárd euro pri priemernej cene za správu 0,80 eur, pričom elektronická pošta dosiahne jednu štvrtinu týchto tržieb pri priemernej cene 0,02 eur za správu. Tento obraz však skrýva hlboké vytlačenie potenciálu MMS elektronickou poštou -- ak by všetky mobilné elektronické správy boli zaslané namiesto toho MMS, MMS by za týchto päť rokov vytvorilo dodatočné tržby vo výške 27 miliárd eur." Pri príprave správy Nasledujúca generácia mobilného zasielania správ, spoločnosť Forrester oslovila manažérov 20 mobilných operátorov v celej Európe.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. apríl 2024 17:50