StoryEditor

Zo sveta F1

31.03.2003, 00:00

Predstavitelia Medzinárodnej automobilovej federácie oznámili, že od nasledujúceho podujatia MS F1 -- VC Brazílie musia všetci jazdci používať ochranný systém hlavy a krku HANS (head and neck support). Výnimku už nedostane ani Brazílčan Rubens Barrichello, ktorý po sťažnostiach na nový bezpečnostný prvok vo výbave pilotov F1 na VC Austrálie dostal povolenie jazdiť v Malajzii bez neho. "Ak niektorý z jazdcov nemôže používať túto pomôcku zo zdravotných alebo z iných dôvodov, tím si zaňho musí nájsť náhradu. Je to rovnaké ako v prípade odmietnutia pásov alebo prilby," hovorí sa v stanovisku FIA. Systém HANS spája hornú časť tela s prilbou a viacerí jazdci sa sťažujú, že sa s ním cítia veľmi nepohodlne. Britovi Justinovi Wilsonovi na VC Malajzie dokonca spôsobil dočasnú paralýzu ľavej ruky. Pilot Minardi si poranil nerv v ruke, keď sa mu počas jazdy zošmykli pásy nového ochranného systému. FIA však naďalej trvá na tom, že HANS môže jazdcom v istých prípadoch zachrániť život. "Je dokázané, že HANS značne znižuje riziko zranenia pilota pri haváriách pri väčších rýchlostiach," argumentuje v stanovisku FIA.
Predseda Britského automobilového klubu Martin Brundle sa obáva, že VC Veľkej Británie automobilov F1 už v budúcom roku vypadne z kalendára seriálu majstrovstiev sveta.
"Mám vážne obavy, že VC Veľkej Británie už nebude súčasťou kolotoča ´efjednotky´. V F1 pôsobí sedem tímov so sídlom vo Veľkej Británii, a tak by bolo dosť bizarné, ak by sa v kalendári objavila VC Turecka a VC V. Británie v ňom figurovať nebude," povedal Brundle.
V tomto roku vypadla z kalendára VC Belgicka na okruhu v Spa a šéf F1 Bernie Ecclestone vyhlásil, že Veľkú cenu Rakúska zrejme čoskoro postihne rovnaký osud.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
18. máj 2024 00:01