Spojenectvo tímu formuly 1 a spoločnosti Shell je v súčasnosti už legendárne. Od ich prvého spoločného víťazstva 14. júla 1951 na okruhu v anglickom Silverstone uplynulo vyše 50 rokov. Pre Ferrari to boli historické preteky a historické víťazstvo. Zatiaľ čo iní výrobcovia v tom čase -- v snahe vyvinúť čo najrýchlejšie auto -- experimentovali s rôznymi typmi motorov, Ferrari a Shell stavili na kvalitu pohonných látok.
V 80. rokoch získal Shell vedúce postavenie na trhu palív a mazív a začal vyrábať bezolovnaté palivo. Dnes je zásluhou pilotov Michaela Schumachera i Rubensa Barrichella povestné mobilné laboratórium mimoriadne úspešné. Odborníci analyzujú na všetkých pretekoch vzorky pohonnej látky aj olej odobratý z pretekárskych monopostov v jednom z kamiónov tímu Ferrari v susedstve pretekárskych boxov formuly 1. Táto spolupráca významne prispieva k vývoju výrobkov určených na bežnú cestnú premávku. Najnovším produktom, ktorý je v predaji aj na Slovensku, je 100-oktánový benzín.
Rubens Barrichello (32 r.) navštívil uplynulý týždeň Prahu, kde s hrejivým úsmevom na perách zabával verejnosť na veľkej šou. Okolo 3000 divákov sledovalo jeho prejazd v monoposte Ferrari Českomoravskou ulicou rýchlosťou približne 250 km/h. Samozrejme, od polície dostal výnimku. Z Barrichelových odpovedí na stretnutí s novinármi vyberáme:
˙ Rád by som aj v tejto sezóne konečne vyhral Veľkú cenu. Pre mňa je výzvou, že môžem jazdiť proti Michaelovi Schumacherovi. Mám rovnaké vybavenie ako on, ale je to ťažké, lebo Michael je na vrchole.
˙ Milujem prácu, ktorú robím. Stále mám vôľu i motiváciu. S Michaelom nie sme blízki priatelia, ale udržiavame dobrý pracovný vzťah.
˙ V mladosti som jazdil v Brazílii aj rely, mám vodičský preukaz i na nákladné autá. V súkromí jazdím s čiernou limuzínou Maserati, cez víkend na Ferrari 575. A tankujem na čerpadlách Shell.
˙ Po skončení pretekárskej kariéry sa vrátim domov, do Brazílie. Tam moje meno vyslovujú "Barrikelo", ale vo Veľkej Británii sa predstavujem "Barričelo".
StoryEditor
