22.12.2002, 23:00

BRITSKÁ JUSTÍCIA sa pokúša veľmi nezvyčajnou resocializačnou metódou odradiť zlodeja áut od ďalších krádeží. Ten totiž nesmie tri roky jazdiť v Manchestri na bicykli. Sudca Peter Ward svoje rozhodnutie odôvodnil tým, že 23-ročný zlodej si autá, ktoré chcel ukradnúť, najprv vyhliadol na bicykli. Pokiaľ si mladý muž sadne na bicykel, hrozí mu väzenie, dodal sudca.
ČÍNSKI VODIČI, ktorí uviaznu v dopravnej zápche, si budú môcť čoskoro skrátiť čas spevom obľúbených piesní. Jediný súkromný výrobca áut v krajine totiž na budúci rok uvedie na trh vozidlo vybavené karaoke súpravou. Nový model spoločnosti Geely Group nazvaný Beauty Leopard sa bude predávať po 150 000 jüanov (18 000 dolárov). V cene dostane zákazník telefón, karaoke zariadenie i ďalšie život spríjemňujúce vybavenie -- napr. navigáciu založenú na globálnom polohovacom systéme. Krásny leopard začnú vyrábať v januári 2003 a predávať sa má od apríla. Spoločnosť sídliaca vo východočínskom meste Ning-po vyrába automobily od roku 1999. V jej ponuke sa okrem iného nachádza najlacnejšie auto v Číne, predávané po 38 900 jüanov (4 700 dolárov).
BRITI môžu získať odmenu až 800 eur, ak upozornia na vodiča, ktorý jazdí opitý. Združenie na boj proti kriminalite Crimestoppers spustilo celonárodnú kampaň, aby počas vianočných sviatkov znížilo počet havárií zavinených opitými vodičmi. Každý, kto upozorní na šoféra často jazdiaceho pod vplyvom alkoholu, nechá združeniu svoje údaje pod prísľubom anonymity. Ak vodiča zadrží polícia a odsúdia ho, dostane osoba, ktorá naňho upozornila, odmenu 50 až 500 libier.
Podobná kampaň mala minulý rok údajne úspech v niekoľkých okresoch západne od Londýna. Ročne pre opilcov za volantom zomrie v Británii asi 600 osôb.
KAMPAŇ proti šoférovaniu pod vplyvom alkoholu sa na Novom Zélande po prvý raz sústreďuje na ženy. Reklamné kampane ženy v minulosti ignorovali a boli cielené prevažne na mužov, ktorí majú vyššiu štatistiku nehôd. Počet žien spôsobujúcich dopravné nehody pod vplyvom alkoholu však stále rastie. Každú piatu automobilovú nehodu zapríčinenú pod vplyvom alkoholu majú teraz na svedomí ženy a podľa expertov na alkohol existujú dôkazy, že čoraz viac žien prepadá alkoholizmu. Novozélandský úrad pre bezpečnosť v doprave preto na televíznych obrazovkách, billboardoch a v časopisoch uviedol predvianočnú reklamnú kampaň so sloganom Aj ženy šoférujú pod vplyvom alkoholu. Reklama má ženy prinútiť, aby sa zamysleli nad rizikom alkoholu pred sadnutím za volant a možným zranením seba a ďalších osôb. Reklama ukazuje podnapitú ženu, ktorá narazila do auta s tehotnou ženou.
(TASR, SITA)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
11. december 2025 01:07