StoryEditor

Etarget expanduje na balkánsky web

12.10.2007, 00:00
Firmu Etarget rozbiehali v roku 2002 siedmi nadšenci internetu, ktorí vo svojich začiatkoch ledva vedeli vyplatiť zamestnancov a tankovali benzín za 200 korún, aby im zostali peniaze na žemľu.

Spoločnosť, ktorá dnes v regióne konkuruje obriemu koncernu Google, sa postupne prepracovala na prvé miesto v oblasti umiestňovania internetovej reklamy na portáloch a vo vyhľadávačoch na Slovensku. Vlani na jar získal Etarget zahraničného investora The Genesis Capital Private Equity Fund, ktorý do nej nalial 52 miliónov korún.

 

Slovenská firma zaoberajúca sa umiestňovaním reklamy na internetových stránkach expanduje po jarnom vstupe na rumunský trh aj do Bulharska, Srbska a Chorvátska. Spoločnosť sa pre svoj ďalší prienik do balkánskych krajín rozhodla na základe výsledkov prieskumu internetovej reklamy na tamojších webových stránkach.

 

Po rozbehnutí na českom a maďarskom trhu sústredila firma svoju činnosť na balkánske krajiny. "Uvedomujeme si, že aj na týchto trhoch nás čaká konkurencia, ziskoví napokon nie sme ešte ani v Rumunsku, rast objemov reklamy v balkánskych krajinách a zvyšovanie počtu ich používateľov internetu sú však zárukou, že ak našim klientom ponúkneme kvalitné služby, budeme úspešní," hovorí obchodný riaditeľ spoločnosti Marcel Vašš.

 

Etarget v súčasnosti umiestňuje reklamu svojich klientov na viac ako 900 internetových stránkach. Novinkou je cielenie reklamných odkazov nielen podľa kľúčových slov, ktoré sa viažu k zobrazeným internetovým stránkam, ale aj v závislosti od určenia záujmov návštevníkov týchto portálov.

 

"Naším cieľom je priniesť klientom čo najväčšiu efektivitu klikateľnosti reklamných odkazov. "Na ilustráciu: ľudia, ktorí pracujú v IT a trávia celý týždeň za počítačom, môžu mať veľký záujem vyjsť si cez víkend von a vypnúť. Aj predajca horských byciklov či chatár bude mať preto odteraz možnosť do svojich kľúčových slov, ktorými sa zobrazenie kontextovej reklamy riadi, zaradiť napríklad aj slovo server," vysvetľuje šéf obchodu Etargetu.

 

Spoločnosť zamestnávajúca 30 ľudí očakáva v tomto roku tržby vyše 200 miliónov korún, čo predstavuje oproti minulému roku nárast o 100 percent.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 02:38