Železničná spoločnosť Slovensko si ich už objednala 25 za takmer miliardu korún, pričom podvozky nových vagónov schopných jazdiť rýchlosťou do 160 km/h pre ŽOS Vrútky dodáva nemecký strojársky koncern Siemens. Vrútockú ŽOS-ku s 1 200 zamestnancami nevedie Móric osobne. Pôsobí v úlohe poradcu predsedu predstavenstva, ktorým je jeho syn, Víťazoslav Móric ml.
Siemens zároveň avizuje, že by chceli uspieť v tendri na dodávku 41 prímestských a regionálnych vlakových súprav, ktorý železnice vypíšu pravdepodobne v druhej polovici budúceho roka. Súpravy v predpokladanej hodnote 6,3 miliardy korún by chcel koncern vyrábať u lokálneho partnera na Slovensku. Móric ml. vyčíslil, že do vývoja a technológií rýchlikových vozňov s podvozkami Siemensu investovali ŽOS Vrútky zhruba 150 miliónov korún.
Moric sa ako politik "preslávil" ostrými slovnými útokmi na Rómov, ako občan zasa fyzickými útokmi na ľudí. Jeho meno sa skloňovalo aj v súvislosti s kontroverzným tendrom na dodávku ľahkých vozňov, ktorý ešte ako minister dopravy vypísal Jozef Macejko.