StoryEditor

Individuálny a diferencovaný prístup k zákazníkom

21.05.2007, 00:00

Konatelia spoločnosti Ferostav N. Csutora a V. Hodás: "Veľmi tvrdé a nekompromisné konkurenčné prostredie na domácom trhu je to najlepšie, čo sa nám mohlo prihodiť. Vďaka konkurencii sa zdokonaľujeme a zlepšujeme."

Spoločnosť Ferostav, s. r. o., pôsobí na Slovensku jedenásty rok. Za prvých desať rokov existencie sa podľa renomovaných odborných médií v poradí najúspešnejších domácich firiem umiestnila v prvej tridsiatke. Za toto obdobie sa v rámci brandže prepracovali na tretie miesto na Slovensku. Na začiatku však bola jedna unimobunka a päť skladníkov...

Kupujú to najlepšie
"Na rozdiel od zvyklostí, nevznikli sme rozpadom veľkej spoločnosti (napríklad preto, že majitelia sa nevedia zhodnúť), ale fúziou troch firiem: Ferostav, Fermat a Cosmotrade, ktoré dovtedy na slovenskom trhu pôsobili nezávisle," uvádzajú do situácie konatelia spoločnosti Ferostav obchodný riaditeľ Ing. Norbert Csutora a riaditeľ nákupu Ing. Vladimír Hodás.
Činnosť spoločnosť je krytá slovenským kapitálom, majitelia sú v nej aktívni ako výkonní manažéri. Predmetom podnikania tejto spoločnosti je predaj hutníckeho materiálu vrátane príslušných služieb (počnúc delením materiálov, strihaním, cez ohýbanie betonárskej ocele podľa výkresovej dokumentácie až po dovoz priamo zákazníkovi). Ferostav má na Slovensku 10 skladov: v Bratislave, Nových Zámkoch, Trnave, Leviciach, Komárne, Nitre, Banskej Bystrici, Martine, Košiciach a v Čiernej nad Tisou.
"Zamestnávame 220 ľudí, máme vlastný autopark s tridsiatimi piatimi kamiónmi a orientujeme sa na slovenský trh. Hutnícky materiál nakupujeme od renomovaných producentov od Španielska po Ural, ale napríklad aj od Železiarní Podbrezová. Nakupujeme 95 percent produktov priamo od producentov, teda bez zbytočných medzičlánkov zvyšujúcich cenu hutníckych produktov, ktoré dodávame našim zákazníkom rovno do výroby. Máme približne 2 700 zákazníkov, stavebné a strojárske firmy. Spomenieme niekoľkých najvýznamnejších: Doprastav, Zipp, Váhostav, ŽOS Trnava, SL Komárno," hovoria konatelia spoločnosti Csutora a Hodás.

Ekonomické zdravie
O zdravom podnikaní spoločnosti Ferostav svedčia napríklad aj tempá medziročného rastu: v rokoch 2004/2005 to bolo 50 percent, v rokoch 2005/2006 45 percent a tohto roku, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku, sa očakáva podobný vývoj.
"Spomenuté tempá medziročného rastu jednak odrážajú pozitívny vývoj v slovenskom stavebníctve, ale reflektujú aj naše aktivity. Napríklad kúpili sme sklad v Martine (5 500 m2), obsadili ho schopným manažmentom, aby sme posilnili svoje pozície na strednom Slovensku. Začiatkom tohto roka sme rozbehli predaj hutníckeho materiálu aj na východnom Slovensku, kde sme doteraz pôsobili len na diaľku. Prenajali sme si v Košiciach haly (4 500 m2) a sme bližšie k tamojším zákazníkom. Korešponduje, resp. napĺňa to naše krédo o individuálnom a diferencovanom prístupe ku každému zákazníkovi. Slovensko máme rozdelené na regióny, každý spravuje náš regionálny riaditeľ, ktorému podliehajú obchodní manažéri. A práve úlohou obchodných manažérov je individuálne a diferencovane pracovať s každým zákazníkom.

Globalizácia sa hlási
Hovoriť verejne o svojich metódach práce nie je vhodné. Obaja konatelia, páni Csutora a Hodás, konštatujú, že pracujú vo veľmi tvrdom konkurenčnom prostredí, ktorého sprievodným javom je pohyb cien a úsilie udržať si a získať ďalších zákazníkov. Napokon na domácom trhu ponuky hutníckeho materiálu pôsobia súčasne traja silní "hráči" s približne rovnakým, pomerne širokým komoditným záberom, čo je na podmienky malého slovenského trhu pozoruhodné. Produktom tejto konkurencie je aj fakt, že nikde na okolí nie sú také nízke ceny hutníckeho materiálu ako na Slovensku.
"Prvoradé pre našu spoločnosť však je, že nakupujeme a predávame len kvalitné materiály, čím sa nám darí eliminovať reklamácie. Firma s dobrou povesťou medzi zákazníkmi v domácej tvrdej, ale potrebnej konkurencii je na nezaplatenie. Dokázali sme, že aj napriek tomu, že sme ako poslední vstúpili na trh, popri už zabehnutých firmách, stali sme sa silným, rovnocenným hráčom. Napĺňame svoje zámery byť na trhu silným hráčom, a nie štatistom. S dosahovanými výsledkami tímovej práce celého manažmentu a zamestnancov sme spokojní. Pochopiteľne, rozlišujeme spokojnosť a uspokojenie. Máme na mysli globalizáciu, ako dominantný ekonomický trend v súčasnom svete. Vo svete akceptovaná svetová jednotka v brandži spoločnosť Mittal Steel kúpila európsku jednotku, firmu Arcelor, a ovládli všetky relevantné huty na európskom kontinente. Myslíme si, že globalizácii sa nevyhne ani trh s hutníckym materiálom na Slovensku.

Budúcnosť firmy
Predstavitelia spoločnosti Ferostav vidia budúcnosť v rozširovaní služieb, teda vo zvýšení pridanej hodnoty predávaného hutníckeho materiálu a služieb, v rozšírení sortimentu o doteraz neponúkané komodity. Investovať budú aj naďalej do upevňovania lojality zamestnancov k firme, vo zvyšovaní úrovne firemnej kultúry, ktorej súčasťou je aj pamätanie si ľudí a firiem, s ktorými spoločnosť dlhodobo spolupracuje.
"Času je málo a rýchlo beží. Preto nesmieme na svoje začiatky zabúdať. Firma musí mať svoju pamäť. Naše mobily sú zapnuté vo dne v noci, to znamená, že sme stopercentne k dispozícii každému klientovi, ale aj zamestnancovi.
Nie vždy sa nám darilo, ale verili sme si a tvrdo pracovali. Život prináša nové aktivity, nie je ľahké vybrať si tie pravé, výsledok sa nedostaví okamžite, je to dôsledok cieľavedomej práce. A takto mienime viesť našu spoločnosť aj naďalej. Veríme si, že sa nám podarí naplniť naše ciele k plnej spokojnosti zákazníkov. " uzatvárajú debatu konatelia spoločnosti Ferostav Norbert Csutora a Vladimír Hodás.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/strojarsky-veltrh, menuAlias = strojarsky-veltrh, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
28. apríl 2024 16:31