StoryEditor

Lacný paušál bez mobilu? Víťazí O2

15.05.2009, 00:00
Ľudia chcú platiť len za to, čo prevolajú, operátori však ponúkajú služby, ktoré klient nevyužije.

Vyberáte si nový mesačný paušál, nepotrebujete k nemu nový mobilný telefón a jediné, čo vás zaujíma, je výška mesačnej faktúry? Ak ste ako jeden z našich piatich modelových zákazníkov, s najväčšou pravdepodobnosťou vás najviac osloví spoločnosť Telefónica O2.

Nováčik cenami vyhral
Spoločnosti Orange, T-Mobile aj trhová trojka dostali za úlohu navrhnúť ideálny produkt pre piatich fiktívnych klientov s rôznymi požiadavkami. Tí majú spoločné len to, že sú spokojní so svojím telefónom a nový nechcú, a neboli predtým klientom žiadneho z našich operátorov.

Najmenej náročný z piatich klientov potrebuje mesačne prevolať 20 minút do vlastnej siete, 20 do konkurenčných sietí, 10 minút na pevnú linku. Okrem toho mesačne odošle 10 esemesiek - päť do svojej a päť do cudzej siete. V tejto kategórii najlepší produkt ponúkli T-Mobile (Easy Naj - predplatená karta) a Telefónica O2 (O2 Fér - program, ktorý platíte formou faktúry). V oboch prípadoch by klient operátorovi mesačne zaplatil len 7,1 eura.

Orange by takémuto klientovi ponúkol produkt Majster paušál, za ktorý by pri rovnakom volaní a esemeskovaní zaplatil o necelé štyri eurá viac. Výhodou Orangeu je, že klientovi v rámci tohto programu pridá aj akciový telefón. Okrem toho minúta hovoru do všetkých sietí stojí len 0,12 eura, čo je o cent menej ako pri konkurencii. Na druhej strane však zákazník takéhoto programu platí mesačný poplatok päť eur a Orangeu sa zaviaže na dva roky. Na rozdiel od konkurenčných ponúk totiž ide o štandardný paušál. Všetky tri produkty majú spoločné to, že neobsahujú voľné minúty a klient platí len za tie hovory, ktoré uskutoční.

Na prvom mieste pri všetkých ostatných kategóriách sa umiestnil už iba "modrý“ operátor. S najvýraznejším rozdielom svoju konkurenciu cenovo "podliezol“ paušálmi pre náročnejších. Klient, ktorý mesačne prevolá 800 minút do vlastnej aj do cudzích sietí, by v O2 zaplatil 69,90 eura, v T-Mobile takmer dvakrát viac a v spoločnosti Orange skoro trikrát viac. Dvaja väčší operátori však pri väčšine ponúknutých paušálov klientovi dajú aj telefón. Nevýhodou však je, že predplatené esemesky a objem dát, ktoré klient nevyužil, prepadnú.

Ako na nový paušál
Pri výbere mesačného programu by ste si mali v prvom rade spočítať, koľko ste telefonovali a esemeskovali doteraz, a ako by sa vaša spotreba mohla vyvíjať do budúcnosti. Ak si vyberiete príliš lacný paušál, môže sa vám stať, že prekročíte limit a za každú minútu hovoru navyše zaplatíte zbytočne veľa. Ak si napríklad vezmete paušál 100Viac od T-Mobilu, mesačne zaplatíte 26,43 eura. Ak však nad rámec predplateného limitu prevoláte v špičke a do cudzích sietí ďalších 300 minút, mesačná faktúra sa vyšplhá na 118,5 eura. V takom prípade sa vám viac oplatí paušál 400Viac od rovnakej spoločnosti, za ktorý by ste zaplatili skoro o tretinu menej.

Zvýhodnené alebo "Fér“
Významným kritériom pri výbere paušálu by mal byť aj váš životný štýl. Ak najviac voláte cez deň a počas večerov a víkendov ste radi, že máte od telefónu pokoj, prípadne vás obmedzuje sledovanie hodinovej ručičky, viac sa pre vás hodí paušál, ktorý nerobí rozdiely medzi silnou a slabou prevádzkou. Také sú napríklad produkty všetkých troch operátorov, ktoré ponúkli najmenej náročnému klientovi. Telefónica O2 svoj marketing stavia aj na tom, že dvaja väčší konkurenti ponúkajú lacné hovory vtedy, keď každý "spí alebo trávi čas so svojou rodinou“. T-Mobile "oddychové“ hovory obhajuje tým, že chce klientom ponúknuť nižšie ceny. "Silnú a slabú prevádzku rozlišujeme pri určitých skupinách programov predovšetkým na umožnenie lacnejších volaní vo vybraných časových obdobiach, ako sú napríklad večery či víkendy,“ povedal hovorca T-Mobilu Andrej Gargulák.

Prečítajte si aj:
Hovory z mobilu majú zlacnieť

Hovory v mobilných sieťach by mali postupne zlacnieť aj kvôli poklesu tzv. prepojovacích poplatkov. Tie sú totiž súčasťou ceny volaní. Pri volaní z jednej siete do druhej platí tento poplatok operátor volajúceho zákazníka druhému operátorovi. Ak dnes napríklad klient Orangeu volá na telefónne číslo T-Mobilu, táto spoločnosť si od „oranžového“ operátora za využitie svojej siete vyúčtuje 0,0987 eura za minútu a naopak.

Celý článok >>

Každý Slovák vlastní mobilný telefón

Penetrácia mobilných služieb na Slovensku dosiahla ku koncu marca tohto roka 101,07 percenta. V medziročnom porovnaní tak vzrástla o 2,5 percentuálneho bodu. K poslednému marcovému dňu evidovali všetci traja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica O2 Slovakia, spolu 5,458 milióna aktívnych SIM kariet, čo oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka predstavuje čistý nárast ich počtu o 135-tisíc. V samotnom úvodnom kvartáli tohto roka pritom evidovali operátori čistý nárast aktívnej zákazníckej bázy o deväťtisíc.

Celý článok >>
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/tema-hn, menuAlias = tema-hn, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
26. december 2025 08:59