Model up!, ktorý je spolu s vozidlami Škoda Citigo a Seat Mii postavený na rovnakej platforme, automobilka vystavila na ženevskom autosalóne. Podľa skorších informácií by sa v budúcom roku mal modernizovanej verzie dočkať aj model Citigo.
Slovenská továreň Volkswagenu je najväčším závodom z celkom troch automobiliek, ktoré montujú vozidlá na Slovensku. Vlani z montážnych liniek závodu zišlo viac ako 397.000 áut, asi o percento viac ako v predchádzajúcom roku. Viac ako polovicou sa na produkcii podieľali športovo-úžitkové vozidlá Volkswagen Touareg, Audi Q7, do výrobného portfólia závodu tiež patria časti vozidla Porsche Cayenne.
"Budúci rok príde nová generácia Touaregu, ktorý je našou vlajkovou loďou," povedal člen dozornej rady slovenského závodu Volkswagenu Thomas Ulbrich.
Volkswagen pôsobí na Slovensku od roku 1991, kedy podpísal zmluvu o vytvorení spoločného podniku so štátnou firmou Bratislavské automobilové závody, nad ktorým nemecká automobilka neskôr získala úplnú kontrolu. Za 25 rokov spoločnosť investovala na Slovensku 3,4 miliardy eur. Vlani napríklad začala stavať v Bratislave novú montážnu halu, kde spustí výrobu modelu Porsche Cayenne.
Volkswagen má na Slovensku továreň tiež v Martine, Košiciach a v Stupave. V Martine sa zameriava na produkciu komponentov, v Košiciach pripravuje vozidlá na export pre ruský trh a v Stupave vyrába zariadenia pre výrobné linky.
Automobilka zamestnáva na Slovensku asi 10 800 pracovníkov, radí sa tak k najväčším zamestnávateľom u nás.
Okrem Volkswagenu montujú autá na Slovensku aj závody juhokórejskej automobilky Kia Motors a francúzskeho koncernu PSA. Celková domáca produkcia automobilov vlani dosiahla nový rekord takmer 1,04 milióna vozidiel, krajina si tak udržala pozíciu najväčšieho výrobcu áut v prepočte na obyvateľa.