StoryEditor

Festivaly: Reklama pre mestá a firmy

15.07.2005, 00:00
Ani ostatné mestá neprofitujú z organizovania hudobných festivalov priamo. Ako povedal zástupca primátora Nového Mesta nad Váhom Alexander Koreň, podujatie Rock Fest, ktoré sa každoročne koná v rekreačnej oblasti Zelená voda, neprináša do mestského rozpočtu žiadne peniaze.

Festival Pohoda neprináša priamy ekonomický zisk, ale z hľadiska marketingovej stratégie má táto akcia podľa tlačového tajomníka Trenčína Tibora Hlobeňa veľký význam. "Referencie poputujú do celej Európy a predpokladáme, že budú mať vplyv na zvýšený záujem o Trenčín aj v iných oblastiach, napríklad z hľadiska prílevu priamych zahraničných investícií," uviedol Hlobeň. V súčasnosti mesto finišuje s prípravou 120-hektárového územia na vybudovanie priemyselného parku. Nepriamo z Pohody budú profitovať aj miestni podnikatelia, ktorí zabezpečujú občerstvenie, stravovacie a ubytovacie služby. "Tretina návštevníkov pricestuje zo zahraničia, a preto sú všetky hotely nielen v Trenčíne, ale v okruhu 11 kilometrov, plne obsadené.

Peniaze nejdú do mestskej kasy
Ani ostatné mestá neprofitujú z organizovania hudobných festivalov priamo. Ako povedal zástupca primátora Nového Mesta nad Váhom Alexander Koreň, podujatie Rock Fest, ktoré sa každoročne koná v rekreačnej oblasti Zelená voda, neprináša do mestského rozpočtu žiadne peniaze. "Po skončení akcie hlavný organizátor každý rok poskytne dar mestu v podobe vybavenia a hračiek pre niektorú z materských škôl v okolí a mesto zabezpečí upratovacie služby po skončení podujatia," hovorí zástupca primátora. Koreň vidí prínosy skôr v reklame a marketingu pre samotné mesto, ako aj možnosť zábavy pre mladých ľudí, ktorí uvidia svetoznáme kapely naživo.

Budovanie vlastných značiek
Firmy prikladajú význam účasti na letných hudobných festivaloch predovšetkým pre reklamu a budovanie vlastných značiek. "Našu reklamu robíme prostredníctvom priamej propagácie na hudobných, kultúrnych, športových a charitatívnych akciách," povedal marketingový riaditeľ topoľčianskeho pivovaru Jozef Nemec s tým, že predaj na Rock Feste na Zelenej vode tvorí iba zlomok z celoročného obratu. V tomto roku Topvar dodal na spomínaný festival 35 hektolitrov piva a nealkoholických nápojov, pričom denný predaj tohto pivovaru na Slovensku predstavuje 3 000 hektolitrov. "Vďaka zmluve si však zabezpečíme exkluzívnosť predaja našej produkcie v tejto rekreačnej oblasti počas celého roka, čo už považujeme za ekonomický prínos," dodal Nemec. PR manažér Heinekenu Peter Švec hovorí, že prostredníctvom Pohody dostávajú značku Zlatý bažant do povedomia verejnosti predovšetkým mladých ľudí a zabezpečujú si podporu predaja. Rovnako aj spoločnosť Red Bull, výrobca rovnomenných energetických nápojov, berie účasť na spoločenských akciách predovšetkým ako súčasť budovania vlastnej značky na trhu. "Zvýšenie predaja prostredníctvom hudobných a zábavných podujatí je pre našu spoločnosť skôr okrajovým ekonomickým prínosom," povedal hovorca firmy Marek Teyssler. Počas minuloročnej Pohody predal Red Bull spolu 10-tisíc plechoviek nápoja, čo je iba 0,4 percenta z celoročného predaja na slovenskom trhu.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. máj 2024 23:38