StoryEditor

Vodiči nevedia výšku poistného

15.11.2006, 23:00
Poisťovne bojujú o klientov aj tým, že im nedoručia včas list informujúci o cene za zákonné poistenie automobilov. Motoristi však majú dnes poslednú možnosť zrušiť s nimi zmluvu.

Poisťovne bojujú o klientov aj tým, že im nedoručia včas list informujúci o cene za zákonné poistenie automobilov. Motoristi s poistkou na kalendárny rok však majú dnes poslednú možnosť zrušiť s nimi zmluvu. Či sa im to skutočne oplatí, zatiaľ nevedia. Podľa zistení HN to platí aj pre dvoch najväčších poskytovateľov povinného ručenia Allianz-SP a Kooperativu, ktorých poistenci listy ešte nedostali. Zákon poisťovne zaväzuje informovať zákazníkov až do konca novembra. Všeobecné cenníky pritom museli zverejniť do 31. októbra.
Telefonicky to ide, aj nejde
Líder na trhu Allianz-SP podľa Lucie Muthovej svojich klientov informuje včas. "Poukážky boli klientom posielané minulý týždeň," povedala. Na otázku, či sa cenu dozvedia aj telefonicky, nereagovala. Na infolinke Allianz-SP nám včera operátorka povedala, že nemá ceny pre rok 2007 v systéme. Telefonicky sme rovnako pochodili aj v Kooperative. Podľa jej šéfa Vladimíra Bekeša sa môžu informovať na pobočkách a internete.
Česká poisťovňa Slovensko cez telefónnu ústredňu nemala problém s prezradením ceny podľa mena, rodného čísla a značky vozidla, podobne ani Wüstenrot. Riaditeľka Wüstenrotu Dana Macková nám oznámila, že listy už boli poslané. "Naši klienti nemusia čakať na ich doručenie, informácie dostanú aj na infolinke."
Občan je v pasci
Čo zákon neprikazuje, to poisťovne splniť nemusia. "Pravidlá vyhovujú poisťovniam, ktoré s tým môžu neeticky manipulovať," povedala členka výboru európskych spotrebiteľov v Bruseli Božena Stašenková.
Nového poisťovateľa si pri poistke na kalendárny rok treba vybrať do konca decembra. Znamená to, že ak klient dostane výhodnejšiu ponuku než si myslí že nájde v liste od svojej poisťovne, je najlepšie, ak zmluvu vypovie. Ak by aj nová ponuka lepšia nebola, stále sa dá vrátiť k pôvodnému poisťovateľovi. Na bonus v prípade bezškodového priebehu má totiž nárok každý klient na základe zápočtového listu.

Skúsenosti klientov
Milan:
Pošta od Allianzu dovčera neprišla, preto som sa bol na prepážke opýtať, prečo som ešte nedostal šek, že neviem, koľko budem platiť. Vraj oni nevedia nič. Tak som podal žiadosť na ukončenie zmluvy.
Ondrej: Ja som si už dávnejšie priamo v pobočke Kooperativy vybavil približne 30-percentnú zľavu v porovnaní s minulým rokom, takže som spokojný. Nech mi nikto nehovorí, že sa cena nedá dojednať v pobočke.
Marian: Nesúhlasil som so 7 500 korunami na budúci rok, tak som v Allianzi zmluvu zrušil a dohodol sa s inou poisťovňou na šiestich tisícoch. Predvčerom mi však z Allianzu volali a pýtali sa, prečo som zrušil zmluvu. Povedal som, že kvôli cene, a nadiktoval im tie isté údaje, čo vedeli už predtým. Zrazu mi ponúkli 6 600 korún.

01 - Modified: 2003-04-13 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: HOKEJ
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. máj 2024 16:08