Na snímke zľava splnomocnenkyňa vlády pre iniciatívu „One Belt One Road“ Dana Meager, veľvyslanec Číny Lin Lin a minister dopravy a výstavby Árpád Érsek počas slávnostného privítania prvého nákladného vlaku.TASR
StoryEditor

Veľvyslanec: Vlaky budú cez vás len prechádzať

18.04.2018, 00:00
Lin Lin tvrdí, slovenský trh je na konečnú zastávku pre nákladne vlaky malý.

Pravidelné nákladné vlaky z Číny s konečnou stanicou na Slovensku chodiť nebudú. Dôvodom je slovenský trh a ekonomicky výhodnejšie trasy. Plánované príchody dvakrát týždenne tak padli.


Len „cez“
„Slovensko sa zatiaľ nedá považovať za konečnú stanicu,“ hovorí pre HN čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin. Podľa neho je naša krajina malým trhom. Maďarská Budapešť, či nemecký Duisburg, kde nákladné vlaky väčšinou končia, sa totiž ekonomicky „oplatia“ viac. „Preto si myslím, že pri budovaní nákladnej trasy vlakov medzi Čínou a Európou môže Slovensko zo...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-05 11:02:00 - Feat.: - Title: Vlakové trate by mali byť do konca roka pokryté mobilným signálom 02 - Modified: 2025-07-01 10:51:30 - Feat.: - Title: Železnice idú modernizovať 33 motorových vlakov. Bagety vynovia za 30 miliónov eur 03 - Modified: 2025-06-11 12:50:59 - Feat.: - Title: Autovlak medzi Prahou a Slovenskom sa po polroku vracia. Prvý spoj vyrazí 1. júla z novej stanice Praha-juh 04 - Modified: 2025-05-30 09:54:03 - Feat.: - Title: Vo vlakoch do a z Chorvátska je už viac ako polovica kapacít naplnená, tvrdí ZSSK 05 - Modified: 2025-05-28 09:19:12 - Feat.: - Title: Nový poplatok za servis pri kúpe lístka na vlak: Čo sa mení a ako ušetriť?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. júl 2025 20:25