Na snímke zľava splnomocnenkyňa vlády pre iniciatívu „One Belt One Road“ Dana Meager, veľvyslanec Číny Lin Lin a minister dopravy a výstavby Árpád Érsek počas slávnostného privítania prvého nákladného vlaku.TASR
StoryEditor

Veľvyslanec: Vlaky budú cez vás len prechádzať

18.04.2018, 00:00
Lin Lin tvrdí, slovenský trh je na konečnú zastávku pre nákladne vlaky malý.

Pravidelné nákladné vlaky z Číny s konečnou stanicou na Slovensku chodiť nebudú. Dôvodom je slovenský trh a ekonomicky výhodnejšie trasy. Plánované príchody dvakrát týždenne tak padli.


Len „cez“
„Slovensko sa zatiaľ nedá považovať za konečnú stanicu,“ hovorí pre HN čínsky veľvyslanec na Slovensku Lin Lin. Podľa neho je naša krajina malým trhom. Maďarská Budapešť, či nemecký Duisburg, kde nákladné vlaky väčšinou končia, sa totiž ekonomicky „oplatia“ viac. „Preto si myslím, že pri budovaní nákladnej trasy vlakov medzi Čínou a Európou môže Slovensko zo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Nové vlaky majú nahradiť len trojročné súpravy pri Žiline. Podľa analytikov ich viac potrebuje východ 02 - Modified: 2024-03-01 10:38:23 - Feat.: - Title: Vlaky na batérie? Skúmame to, hovorí pre HN nový šéf železničnej spoločnosti. Naznačil aj ďalšie zámery 03 - Modified: 2024-02-16 17:12:26 - Feat.: - Title: Mašiny zo Škody či Vrútok dostali konkurenciu. Na juhu Slovenska začali jazdiť švajčiarske vlaky 04 - Modified: 2024-02-15 10:11:16 - Feat.: - Title: Železnice zakúpili nové vlakové súpravy, pri skúšobnej jazde sa dve pokazili. Vlaky posilnia spoje do týchto miest 05 - Modified: 2024-01-02 23:00:00 - Feat.: - Title: Mimoriadny rok pre slovenské železnice. Najviac vlakov a najviac kilometrov v histórii kazia meškania
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. marec 2024 10:37