StoryEditor

Investičný šéf NDS: Višňové a rok sklzu? To by bol úspech

03.08.2018, 00:00
Stavbári sa po rokoch čakania vracajú na diaľnicu pri Ružomberku aj križovatku Triblavina. Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Jiří Hájek v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo výstavba ciest na Slovensku nenapreduje podľa plánov.

Prečo má Slovensko problém dostavať diaľnice?
Nemyslím si, že by malo takýto problém. Sieť diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku nie je ani zďaleka kompletná, a to znamená, že máme celý rad úsekov pred dostavbou, v akomsi rozostavanom režime alebo len v príprave. Ide o dlhé úseky a v Európe aj na svete je bežné, že tieto veľké infraštruktúrne projekty, ktoré nemajú jednoduchú geológiu, sprevádzajú určité ťažkosti. A Slovensko nemá jednoduchú geológiu ani reliéf.


Buďme konkrétnejší. Na úseku D1 medzi Hubovou a Ivachnovou boli aj geologické problémy, ale výstavbu spomaľovali aj aktivisti svojimi námietkami. Zaujímali ste sa o ich výhrady, aby sa dokončenie ešte viac neodkladalo?
Určite áno. Občianski aktivisti majú čím ďalej tým viac možností, dbá na to aj európska legislatíva, a určite je to tak správne. Občania sa zaujímajú o svoje okolie, Európska únia sa viac sústredí na environmentálnu politiku, a to znamená, že sa aj celkovo sťažuje príprava.


Diaľnica Hubová – Ivachnová je ojedinelým prípadom. Je celkom zvláštne, že Národná diaľničná spoločnosť, zhotoviteľ tejto stavby, ale aj Európska komisia a Jaspers spoločne pripravili riešenie, ktoré je oveľa viac v prospech obyvateľstva, no oni sa aj tak sťažujú. Tieto stavby sú zrejme také zložité, že nie každý správne rozumie všetkým podmienkam a technickým riešeniam.


Obyvatelia mestskej časti Hrboltová sa sťažujú, lebo chceli posunúť portál tunela Čebrať o ďalšie stovky metrov. Prečo ste im nemohli vyhovieť?
Pôvodne bolo variantov trasovania asi dvadsať. Spomínaný variant bol tiež posudzovaný a vyhodnotený ako veľmi ťažko realizovateľný. Pripúšťam, že keby sa tunel trasoval podľa tohto návrhu riešenia, tak by bo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-04 08:12:38 - Feat.: - Title: Relácia ELEMENTY ženy: Tréner Tomáš Mihálik silovom tréningu, čo s boľavým chrbátom a veriť influencerom? 02 - Modified: 2024-05-03 09:00:00 - Feat.: - Title: Postavili ste si bazén a neskolaudovali ste ho? Advokát v rozhovore pre HN hovorí, aké máte možnosti 03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 04 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Jana Kirschner: V Británii sa mi vyčistili hodnoty. Tu vláda robí likvidačné opatrenia proti kultúre a ľuďom 05 - Modified: 2024-04-27 09:01:43 - Feat.: - Title: ROZHOVOR: Účasti na eurovoľbách by pomohlo spájanie hlasovaní. V Belgicku chodí voliť takmer 90 percent ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 19:22