StoryEditor

Investičný šéf NDS: Višňové a rok sklzu? To by bol úspech

03.08.2018, 00:00
Stavbári sa po rokoch čakania vracajú na diaľnicu pri Ružomberku aj križovatku Triblavina. Investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Jiří Hájek v rozhovore pre HN vysvetľuje, prečo výstavba ciest na Slovensku nenapreduje podľa plánov.

Prečo má Slovensko problém dostavať diaľnice?
Nemyslím si, že by malo takýto problém. Sieť diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku nie je ani zďaleka kompletná, a to znamená, že máme celý rad úsekov pred dostavbou, v akomsi rozostavanom režime alebo len v príprave. Ide o dlhé úseky a v Európe aj na svete je bežné, že tieto veľké infraštruktúrne projekty, ktoré nemajú jednoduchú geológiu, sprevádzajú určité ťažkosti. A Slovensko nemá jednoduchú geológiu ani reliéf.


Buďme konkrétnejší. Na úseku D1 medzi Hubovou a Ivachnovou boli aj geologické problémy, ale výstavbu spomaľovali aj aktivisti svojimi námietkami. Zaujímali ste sa o ich výhrady, aby sa dokončenie ešte viac neodkladalo?
Určite áno. Občianski aktivisti majú čím ďalej tým viac možností, dbá na to aj európska legislatíva, a určite je to tak správne. Občania sa zaujímajú o svoje okolie, Európska únia sa viac sústredí na environmentálnu politiku, a to znamená, že sa aj celkovo sťažuje príprava.


Diaľnica Hubová – Ivachnová je ojedinelým prípadom. Je celkom zvláštne, že Národná diaľničná spoločnosť, zhotoviteľ tejto stavby, ale aj Európska komisia a Jaspers spoločne pripravili riešenie, ktoré je oveľa viac v prospech obyvateľstva, no oni sa aj tak sťažujú. Tieto stavby sú zrejme také zložité, že nie každý správne rozumie všetkým podmienkam a technickým riešeniam.


Obyvatelia mestskej časti Hrboltová sa sťažujú, lebo chceli posunúť portál tunela Čebrať o ďalšie stovky metrov. Prečo ste im nemohli vyhovieť?
Pôvodne bolo variantov trasovania asi dvadsať. Spomínaný variant bol tiež posudzovaný a vyhodnotený ako veľmi ťažko realizovateľný. Pripúšťam, že keby sa tunel trasoval podľa tohto návrhu riešenia, tak by bo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-11 07:39:02 - Feat.: - Title: Povolebná politická nestabilita vo Francúzsku? Macron sa oslabí najmä doma, ale aj v zahraničí (ROZHOVOR) 02 - Modified: 2024-07-10 11:17:34 - Feat.: - Title: Vláda rozhodla, že viaceré výstavby ciest a diaľnic budú strategickými investíciami 03 - Modified: 2024-07-06 22:00:00 - Feat.: - Title: Slovenské a české reality sú príliš strnulé, inak je to v Poľsku, tvrdí pre HN šéf spoločnosti Investika 04 - Modified: 2024-07-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Šéf IT asociácie Emil Fitoš pre HN: Ako je na tom IT odvetvie na Slovensku? Tam, kde my kráčame, iní bežia 05 - Modified: 2024-07-04 21:03:37 - Feat.: - Title: Expert na polovodiče pre HN: Môžeme hrať významnú rolu pri remodifikácii európskeho priemyslu polovodičov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. júl 2024 16:15