Na naše koľaje by sa mohli dostať aj francúzske vlaky.Reuters
StoryEditor

Naše vlaky aj vo Francúzsku. Únia chce premiešať trh

15.08.2018, 00:00
Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.

Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.

Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.

Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:

Rozbíjanie monopolu

O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.

„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme pri...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-07 13:53:08 - Feat.: - Title: Grécka ekonomika sa pomaly stavia na nohy, domácnosti však bojujú s vysokými cenami 02 - Modified: 2024-09-06 11:53:45 - Feat.: - Title: Lajčák vyzval Srbsko a Kosovo, aby zvýšili úsilie o normalizáciu vzťahov 03 - Modified: 2024-09-06 11:51:56 - Feat.: - Title: Raši: Slovensko bude asi patriť medzi najrýchlejšie starnúce ekonomiky EÚ 04 - Modified: 2024-09-06 11:28:26 - Feat.: - Title: EÚ poskytne Ukrajine ďalšiu humanitárnu pomoc na ťažké zimné časy 05 - Modified: 2024-09-06 09:58:48 - Feat.: - Title: Ekonomika eurozóny i EÚ v druhom štvrťroku vzrástla. Najvyšší rast HDP zaznamenalo Poľsko
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. september 2024 20:39