Na naše koľaje by sa mohli dostať aj francúzske vlaky.Reuters
StoryEditor

Naše vlaky aj vo Francúzsku. Únia chce premiešať trh

15.08.2018, 00:00
Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.

Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.

Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.

Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:

Rozbíjanie monopolu

O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.

„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme prijali v železničných balíkoch opatrenia, ktoré zaväzujú štáty otvoriť tento segment súkromnému sektoru. Na...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-06-25 13:56:17 - Feat.: - Title: Príspevok bez podmienok či ultralacné cestovné. Ako európske krajiny bojujú s drahotou? 02 - Modified: 2022-06-24 09:26:14 - Feat.: - Title: Spoločné nákupy či cenové stropy. Lídri EÚ diskutujú o energiách a nedostatku ruského plynu 03 - Modified: 2022-06-23 20:36:07 - Feat.: - Title: Gruzínsko bude "odhodlane" pracovať, aby získalo kandidátsky štatút EÚ 04 - Modified: 2022-06-23 15:45:33 - Feat.: - Title: Únia nepodceňuje prípravy. Francúzsko chce mať na jeseň plné zásobníky plynu 05 - Modified: 2022-06-23 13:27:37 - Feat.: - Title: V premávke MHD v Bratislave nastane od júla viacero zmien
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. jún 2022 17:30