Na naše koľaje by sa mohli dostať aj francúzske vlaky.Reuters
StoryEditor

Naše vlaky aj vo Francúzsku. Únia chce premiešať trh

15.08.2018, 00:00
Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.

Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.

Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.

Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:

Rozbíjanie monopolu

O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.

„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme prijali v železničných balíkoch opatrenia, ktoré zaväzujú štáty otvoriť tento segment súkromnému sektoru. Na Slovensku, žiaľ, stále pretrváva sklon k štátnemu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
20. máj 2022 09:27