Na naše koľaje by sa mohli dostať aj francúzske vlaky.Reuters
StoryEditorNaše vlaky aj vo Francúzsku. Únia chce premiešať trh
Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.
Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.
Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.
Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:
Rozbíjanie monopolu
O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.
„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme pri...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-06 08:38:10 - Feat.: - Title: Doprava v Bratislave sa spomaľuje, dôvodom sú viaceré kolóny
02 - Modified: 2023-12-05 22:43:00 - Feat.: - Title: Ministri vnútra EÚ sa dohodli zlepšiť podporu a uznávanie pre obete terorizmu
03 - Modified: 2023-12-06 10:47:18 - Feat.: - Title: Banalita, ktorá môže vyjsť vodičov v zime draho. Na túto maličkosť určite nezabúdajte
04 - Modified: 2023-12-05 17:11:52 - Feat.: - Title: Slovensko má pri riešení migrácie a azylu v Európskej únii svoje červené čiary, vyhlásil Šutaj Eštok v Bruseli
05 - Modified: 2023-12-05 08:23:19 - Feat.: - Title: Maďarský premiér žiada, aby samit nerokoval o začatí rozhovorov s Ukrajinou