Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.
Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.
Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:
Rozbíjanie monopolu
O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.
„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme prijali v železničných balíkoch opatrenia, ktoré zaväzujú štáty otvoriť tento segment súkromnému sektoru. Na...
Zostáva vám 85% na dočítanie.