Na naše koľaje by sa mohli dostať aj francúzske vlaky.Reuters
StoryEditor

Naše vlaky aj vo Francúzsku. Únia chce premiešať trh

15.08.2018, 00:00
Štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie má ambície otvoriť a zjednotiť dopravný trh v Únii.

Tam, kde si štát objedná jej služby, nasadí svoje vlaky. Na takomto princípe funguje v súčasnosti Železničná spoločnosť Slovensko.

Národný dopravca obsluhuje všetky kľúčové trasy v krajine s výnimkou úseku medzi Bratislavou a Komárnom, kde jazdí český súkromník. Proti monopolu štátnych firiem brojí nielen RegioJet, ale aj Brusel.

Vozne slovenských železníc dostali nový dizajnový interiér:

Rozbíjanie monopolu

O liberalizácii dopravného trhu hovorí takzvaný štvrtý železničný balík z dielne Európskej komisie. Obsahuje opatrenia, ktorých aplikáciou by sa trh vo všetkých členských štátoch Únie otvoril zahraničným dopravcom.

„Aj v rámci Európskeho parlamentu sme pri...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-06 08:38:10 - Feat.: - Title: Doprava v Bratislave sa spomaľuje, dôvodom sú viaceré kolóny 02 - Modified: 2023-12-05 22:43:00 - Feat.: - Title: Ministri vnútra EÚ sa dohodli zlepšiť podporu a uznávanie pre obete terorizmu 03 - Modified: 2023-12-06 10:47:18 - Feat.: - Title: Banalita, ktorá môže vyjsť vodičov v zime draho. Na túto maličkosť určite nezabúdajte 04 - Modified: 2023-12-05 17:11:52 - Feat.: - Title: Slovensko má pri riešení migrácie a azylu v Európskej únii svoje červené čiary, vyhlásil Šutaj Eštok v Bruseli 05 - Modified: 2023-12-05 08:23:19 - Feat.: - Title: Maďarský premiér žiada, aby samit nerokoval o začatí rozhovorov s Ukrajinou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. december 2023 12:02