Ministerstvo dopravy dostalo na stôl analýzu k národnému leteckému dopravcovi. Má podľa vás takýto projekt zmysel?
Letecká preprava zaznamenáva celoeurópsky nárast a Slovensko má dobrú pozíciu z hľadiska vzdušného priestoru. Preto si myslím, že národný dopravca by vedel generovať dostatočné tržby na to, aby mohol dlhodobo poskytovať služby. Otázka však je, či má byť tento národný dopravca štátnou spoločnosťou alebo súkromnou firmou so štatútom národného dopravcu. Ja si myslím, že toto dnes treba vyhodnotiť a uprednostniť riešenie, ktoré by bolo ekonomicky udržateľnejšie.
A ktoré by ste uprednostnili?
Som si stopercentne istý, že lepší by bol súkromný investor, lebo vie oveľa flexibilnejšie reagovať na potreby trhu a má väčšie šance uspieť v konkurenčnom boji.
Dokázal by však takýto dopravca pri dobrom ekonomickom zdraví prevádzkovať vnútroštátne lety?
Viem si predstaviť, že by na Slovensku lietali turbovrtuľové lietadlá a obsluhovali by dve alebo tri destinácie, ktoré by mali potenciál z hľadisk...
Zostáva vám 85% na dočítanie.