StoryEditor

Šéf Váhostavu pre HN: Diaľnica pri Ružomberku sa dá stihnúť do roku 2023. Na ťahu je však teraz štát

21.01.2022, 23:00
Širokého Váhostav prešiel vlani pod český holding Geosan. Nová matka zatiaľ neuvažuje nad rebrandingom, chcela by však väčšiu prítomnosť na českom trhu. O ďalšom smerovaní firmy sme sa rozprávali s jej novým riaditeľom Jiřím Skuhrom.

Koncom roka prebehla akvizícia, v rámci ktorej český Geosan prevzal do svojho portfólia slovenský stavebný gigant Váhostav. Prečo k tomu došlo?

Najprv by som vám v krátkosti predstavil našu spoločnosť. Skupina Geosan vznikla v Českej republike koncom 90. rokov. Dnes je to už holdingová štruktúra, ktorá zahŕňa niekoľko spoločností pôsobiacich najmä v oblasti pozemných stavieb, ale čiastočne aj pri dopravných stavbách. Dnes máme asi 450 zamestnancov a tržby v stavebnej výrobe máme niekde na úrovni 150 až 200 miliónov eur.

Ako teda prišiel do úvahy Váhostav?

Dlhodobo sme sa zaoberali myšlienkou, že posilníme segment inžinierskych stavieb. Mali sme dve strategické úvahy. Prvá bola, že časť našej firmy si vyčleníme do samostatnej štruktúry. Nakoniec sme však dospeli k tomu, že bude vhodné kúpiť nejakú hotovú spoločnosť s takýmto zameraním, ktorá je na trhu prítomná už dlhší čas. Výsledkom bolo, že sme dostali ponuku uchádzať sa o Váhostav. Po dlhých rokovaniach sa nám nakoniec v novembri podarilo akvizičný proces dokončiť.

V decembri ste sa vo Váhostave dostali na riaditeľskú pozíciu. Aké máte s firmou ciele?

Aktuálne som v takej dvojitej úlohe. Do Váhostavu prichádzam z pozície výkonného riaditeľa spoločnosti Geosan Investiční, čo je holdingová štruktúra pod konečným užívateľom výhod pánom Luďkom ​Kostkom. Funguje to tak, že keď máme v rodine nový prírastok, interne sa mu najprv venujem ja a až potom hľadáme manažérov zvonka. Moja misia je teraz prevziať Váhostav taký, aký je, prispôsobiť ho našim štandardom, integrovať do skupiny a ďalej ho rozvíjať.

Čo tým myslíte?

Radi by sme nadviazali na to, čo Váhostav predstavuje a predstavoval. Je to spoločnosť s históriou dlhou desiatky rokov, ktorá má za sebou mnoho zaujímavých zákaziek. Vo firme je značné know-how, ktoré chceme ďalej rozvíjať. V neposlednom rade je skupina Váhostav významným zamestnávateľom, ktorý má dnes takmer 700 ľudí. Má aj niekoľko dcérskych spoločností, ktoré sme taktiež prevzali. Tieto chceme procesne racionalizovať a ďalej rozvíjať pod značkou Váhostavu. V tejto chvíli neuvažujeme o rebrandingu. Chceme, aby Váhostav obnovil to, čo historicky mal, čo stále má, a aby sa značka ďalej posilnila na trhu.

V akom stave ste firmu prevzali?

V súčasnosti na Slovensku realizuje niekoľko významných stavieb. Spoločnosť je v stave, keď bola ukončená reštrukturalizácia a prebieha plnenie reštrukturalizačného plánu v súlade s platnými dohodami. Sú tam ešte nejaké dobiehajúce splátky pohľadávok v súlade s plánom. Moje očakávania sú, že buď v priebehu tohto roka, alebo najneskôr niekedy v polovici budúceho dôjde k vyrovnaniu. Nateraz zostáva splatiť už len menej ako desatina z pôvodných záväzkov.

Čo ešte? Plánujete väčší prienik na český trh?

Myslíme si, že niektoré veci treba procesne zjednodušiť. Zároveň nerobiť veci duplikovane, teda tie, ktoré už robíme v rámci Geosanu. Pred nami je procesný a personálny audit. Dnes je na Slovensku viac než päť firiem, ktoré sú schopné realizovať všetky veľké strategické zákazky. Tých však nie je veľa. Z tohto hľadiska uvažujeme aj o väčšom zapojení Váhostavu do zahraničných aktivít. Tie preň boli doteraz len doplnkom ku core businessu, ktorý sa deje na Slovensku. Robí to tak...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-09-29 14:07:22 - Feat.: 0 - Title: Juraj Široký predal Váhostav. Kúpil ho Čech, na ktorého v minulosti strieľali zo samopalu 02 - Modified: 2021-10-05 11:41:32 - Feat.: 0 - Title: Náplasťou na chýbajúcu diaľnicu bude na Kysuciach rýchlejšia železnica. Najnižšiu cenu dal aj Váhostav 03 - Modified: 2021-10-17 19:58:01 - Feat.: 0 - Title: Váhostav zrejme získa ďalšiu miliónovú zákazku na Kysuciach. Okrem medzinárodnej trate uspel aj pri kľúčovom ekodukte ponad ňu
01 - Modified: 2024-04-21 16:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Emma Drobná: „Nikdy som nelietala v oblakoch, skôr som úzkostlivá.“ 02 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 03 - Modified: 2024-04-19 12:46:22 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 04 - Modified: 2024-04-20 09:37:51 - Feat.: - Title: Sulík pre HN: Slovensku chýba právo veta, za povinné rozdelenie migrantov môže Fico 05 - Modified: 2024-04-18 13:30:00 - Feat.: - Title: Čo sú susedské spory a ako sa v nich účinne brániť? Pre HN vysvetľuje advokát
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. apríl 2024 23:25