V Ríme začali exkluzívne rokovania medzi vládou Romana Prodiho a spoločnosťou Air France KLM o predaji 49,9-% štátneho podielu v Alitalii.
Šéf Air France Cyril Spinetta chce podrobne preštudovať účtovné knihy krízou zmietaných talianskych aerolínií. Plánuje tiež stretnutie s manažérmi a predstaviteľmi odborov Alitalie.
Odbory sú proti prevzatiu spoločnosťou Air France KLM. "Prenechať Alitaliu cudzincom predstavuje enormné riziko nielen z hľadiska prestíže, ale aj z hľadiska hospodárstva, ktoré sa opiera o príjmy z turizmu. Všetky veľké krajiny majú svoje lokálne aerolínie," uviedol šéf odborového zväzu CISL Raffaele Bonanni.
Protestmi hrozia aj severotalianski podnikatelia a regionálni politici, ak vláda predá Alitaliu spoločnosti Air France KLM. Predaj Francúzom totiž považujú za zradu záujmov regiónu, ktorý je motorom ekonomiky krajiny. Napriek tomu, že z milánskeho letiska Malpensa odlietajú dve tretiny cestujúcich na medzinárodných linkách, to by stratilo veľkú väčšinu zo svojich interkontinentálnych letov, ak Aitaliu prevezme Air France KLM, varoval guvernér Lombardie Roberto Formigoni.
Podľa sanačného plánu Air France KLM by milánske letisko prestalo slúžiť ako druhá báza Alitalie okrem rímskeho Fiumicino. Aerolínie Air France, ktoré majú dve bázy, parížske letisko Charles de Gaulle a amsterdamské Schiphol, chcú výrazne znížiť význam Malpensa v rámci medzinárodnej a interkontinentálnej dopravy a z rímskeho Fiumicino urobiť svoju tretiu bázu.
Spoločnosť Aliatalia a jej šéf Maurizio Prati si však už dlhšie uvedomujú, že si nemôžu dovoliť dve bázy v Ríme a Miláne. Od polovice januára by sa preto malo presunúť viacero interkontinentálnych letov z Milána do Ríma.
StoryEditor