StoryEditorPreprava tovaru: vlaky pustia na trať častejšie
Železnice hľadajú na popud Bruselu spôsoby, ako zahustiť dopravu na koľajniciach. Ako riešenie prinášajú aj pilotný projekt, ktorý chcú zaviesť na trati Bratislava – Trnava. Odstup medzi vlakmi sa tu má znížiť z ôsmich na tri minúty.
Tretina z tovarov, ktorý vozia kamióny aspoň na 300-kilometrové trasy, má do roku 2030 skončiť vo vlakoch. A v roku 2050 až polovica. Takéto ciele vytýčil Brusel členským štátom EÚ v záujme kvalitnejšieho životného prostredia. Základnou motiváciou je prognóza OECD, ktorá vidí o desaťročie celoeurópske zvýšenie nákladnej dopravy o 30 percent. A Železnice Slovenskej republiky výzvu vnímajú. „Na...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-23 13:58:33 - Feat.: - Title: Stratení môžu zostať i skúsení vodiči. Tento kvíz preverí vaše schopnosti za volantom
02 - Modified: 2025-04-18 16:09:57 - Feat.: - Title: Poliaci kvôli slintačke a krívačke obmedzili dopravu zo Slovenska na svoje územie
03 - Modified: 2025-04-17 12:13:26 - Feat.: - Title: Lístky na vlak: Pri kúpe v pokladniciach už po novom zaplatíte poplatok naviac
04 - Modified: 2025-04-15 11:13:54 - Feat.: - Title: Poznáte vlaky podľa ich prezývok? Náš kvíz ukáže, či viete, kam ide Tatran, kde nestojí Kriváň a odkiaľ vychádza Metropol
05 - Modified: 2025-04-15 11:02:43 - Feat.: - Title: Nové ceny lístkov a poplatky pri ich kúpe na stanici: čo treba vedieť o zmenách pri ceste vlakom?