Slovenských topmanažérov sme sa spýtali, čo očakávajú od nového roka a kam sa chcú v najbližších dvanástich mesiacoch posunúť.
1. Aké predsavzatia do nového roku ste si dali v oblasti osobného profesionálneho rastu?
2. Čo si sľubujete v roku 2008 z pohľadu firmy?
Jozef Barta, generálny riaditeľ UniCredit Bank:
1. Predchádzajúci rok bol z hľadiska profesionálneho rozvoja prelomovým, nielen v mojej pracovnej dráhe, ale aj v rozširovaní skúseností mojich kolegov a zamestnancov. Fúziou sme sa zaradili medzi najväčšie slovenské banky a stali sme sa kľúčovým hráčom na trhu. Rok 2008 bude prvým uceleným rokom po fúzii. Dôležitým bude nielen pre našu banku, ale aj pre celý bankový sektor, pretože nás čakajú prípravy na euro. Osobne si želám, aby sa mi podarilo lepšie zosúladiť pracovné záležitosti s časom pre rodinu a moje deti.
2. Chceme sa výrazne profilovať ako univerzálna banka so silným zameraním na retailové bankovníctvo, s pevnou pozíciou v oblasti korporátneho bankovníctva, a máme ambíciu stať sa značkou pre privátne bankovníctvo. Máme dôležité predsavzatia aj v oblasti zamestnaneckej politiky a ambíciu patriť medzi najlepších zamestnávateľov na bankovom trhu. Zámery sú to veľké, ale máme za sebou zázemie silnej medzinárodnej skupiny UniCredit Group.
Michaela Benedigová, riaditeľka PR agentúry SeeSame:
1. Predovšetkým sa budeme usilovať robiť našu prácu v oblasti komunikácie tak, aby proces aj výsledky tešili nás aj našich klientov. Ja osobne sa teším na pokračovanie rozvojového programu na zdokonalenie trénerských schopností, ktorý ma veľmi inšpiruje. Verím, že si tento rok nájdem čas a disciplínu aj na udržiavanie španielčiny a ruštiny, ktoré v práci málo používam.
2. V SeeSame sa na rok 2008 pozeráme optimisticky, plány aktivít s našimi klientmi ukazujú nielen nádejné čísla, ale predovšetkým to, že budeme mať mnoho nových projektov a príležitostí pre rozvoj. Nárast služieb z hľadiska sektorov predpokladáme v oblasti informačných a telekomunikačných služieb, energetiky a finančných služieb, ale aj v oblasti zdravia a životného štýlu. Už minulý rok sme zaznamenali veľký záujem našich existujúcich, ale aj nových klientov, o programy pripravenosti na krízu a iné aspekty komunikácie. Takže veríme, že si vedúcu pozíciu v oblasti PR aj v tomto roku zaslúžime.
Peter Hajaš, riaditeľ Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu:
1. Minulý rok ukázal, že zefektívnenie činnosti agentúry malo veľký význam, v tom chcem určite pokračovať. Ďalším predsavzatím je vyvarovať sa chýb, ktoré sa stali v uplynulom roku.
2. Určite chceme pokračovať v tempe nárastu prílevu investícií na Slovensko. Verím, že rozpracované projekty sa nám podarí v tomto roku úspešne zrealizovať, čo bude jednoznačným dôkazom dôležitosti agentúry pri príleve investícií.
Ľubomír Jahnátek, minister hospodárstva:
1. Ministerskú funkciu vôbec nepovažujem za poslednú či trvalú inštanciu v mojej profesionálnej dráhe. Aj teraz, napriek zaneprázdnenosti, sa usilujem nájsť si čas potrebný na plnenie kritérií na výkon vysokoškolského pedagóga. Pozorne sledujem novinky, odborné štúdie i pokrok v oblasti makromolekulárnej chémie. To je moja "chémia" života.
2. Chcem dosiahnuť, aby náš rezort fungoval ako dobre rozbehnutá, výkonná a úspešná "firma". Snažím sa obmedzovať počet chýb a odstraňovať administratívny, rutinný prístup. Vyžaduje si to zapájať do plnenia agendy a úloh ministerstva ľudí i odborníkov z praxe. Tento trend, ktorý presadzujem od nástupu, budem praktizovať naďalej. Potrebujeme naše podnikateľské prostredie naďalej zlepšovať a sústrediť sa na udržanie súčasnej dynamiky hospodárskeho rastu. V tomto smere budem motivovať ľudí, ale aj optimalizovať štáb okolo seba.
Marián Jusko, predseda predstavenstva Slovnaft:
1. Neviem, či sa to dá nazvať predsavzatím, lebo si novoročné predsavzatia nedávam, ale aj v roku 2008 by som chcel udržať krok s rozvojom nových poznatkov v oblasti manažmentu a nových technológií.
2. Verím, že Slovnaft v roku 2008 nadviaže na úspechy predchádzajúceho roka a podarí sa mu ich ďalej prehlbovať. Rovnako verím, že budeme schopní efektívne využiť atraktívne podnikateľské príležitosti a ďalej upevňovať naše významné postavenie nielen v ekonomike Slovenska, ale aj v rámci medzinárodnej Skupiny MOL.
Juraj Miškov, šéf reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi:
1. Nedávam si žiadne osobné predsavzatia. Mám takú skúsenosť -- a sociologické prieskumy to rovnako potvrdzujú -- že novoročné predsavzatia zväčša zlyhajú. Mám iba jedno prianie, a tým je zdravie tela a ducha. Tak v roku 2008, ako aj v nasledujúcich rokoch.
2. Podľa astrológov má byť rok 2008 veľmi priaznivý pre peniaze. A tak očakávam, že bude priaznivý aj pre podnikanie. Preto očakávam menej hlúpych a ekonomike škodiacich návrhov zákonov, ďalší hospodársky rast a definitívne zavedenie euromeny. Osobne sa na tento rok veľmi teším a prajem veľa úspechov, peňazí, bohatstva a šťastia celému Slovensku.
Róbert Šimončič, šéf slovenskej pobočky Microsoft:
1. Nezvyknem si dávať na prelome rokov špeciálne predsavzatia. Počas celého roka sa snažím o to, aby som rástol v profesionálnej aj osobnej oblasti. Každý deň chcem byť lepší ako som bol deň predtým. Je pre mňa dôležité pracovať v prostredí, kde mám možnosť každý deň sa naučiť niečo nové a získať nové skúsenosti. Microsoft mi práve takéto inšpiratívne pracovné prostredie ponúka.
2. V roku 2008 si sľubujeme nadpriemerný rast spoločnosti v porovnaní s rastom celého odvetvia informačných technológií. Verím, že sa nám to podarí, pretože máme veľký potenciál. Aj tento rok uvedieme na trh niekoľko nových produktov. Príležitosti a potenciál vidíme aj v ekonomike Slovenska. Snažíme sa napomáhať a byť súčasťou výrazného ekonomickému rastu krajiny. Vidím to veľmi pozitívne.
Milan Vašina, generálny riaditeľ T-Mobile Slovensko:
1. Máme za sebou veľmi úspešný rok. Mojím osobným cieľom je naďalej dobre viesť túto firmu, udržiavať si výborné vzťahy so zamestnancami, zamerať sa na ich celkovú spokojnosť a spoločne s výkonným manažmentom tvoriť rozhodnutia, vďaka ktorým nadviažeme na doterajšie úspechy.
2. Očakávame ešte širšiu ponuku služieb na mobilnom telekomunikačnom trhu a pretrvávajúcu tvrdú konkurenciu. Naším primárnym cieľom je zvyšovať podiel segmentu zákazníkov fakturovaných služieb v rámci našej zákazníckej bázy. Zároveň chceme naďalej zlepšovať našu pozíciu v oblasti mobilného broadbandu.
Napĺňať tieto predsavzatia nebude jednoduché -- tvár trhu sa mení a drvivá väčšina obyvateľov už využíva služby aspoň jedného operátora. Podstatná je celková spokojnosť zákazníka. Aj v roku 2008 budeme preto pokračovať v napĺňaní poslania byť najlepším poskytovateľom služieb.

