Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) chce nahradiť existujúci predajný systém novým integrovaným predajným systémom. Cenu odhaduje na 14,4 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Vyplýva to z oznámenia o vyhlásení súťaže, ktoré bolo zverejnené vo vestníku verejného obstarávania.
Súčasný systém na predaj lístkov má podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča už viac ako 15 rokov, čo má za následok zvýšené výkonnostné problémy, ktoré sa prejavujú v podobe občasného výpadku služieb. Zároveň je neflexibilný pri zavádzaní zmien, ako sú napríklad nové typy taríf alebo predajných kanálov.
"Nový integrovaný predajný systém má našim zákazníkom priniesť moderné a spoľahlivé riešenie na nákup cestovných dokladov. Chceme klientom poskytnúť čo najviac možností nákupu lístkov cez digitálne kanály – aj také typy cestovných dokladov, ktoré dnes nie je možné kúpiť napríklad cez internet," priblížil Kováč.
Taxík zo stanice
ZSSK plánuje priniesť aj dodatočné služby formou UpSell, chce teda ponúkať napríklad lepšie sedadlo, vyššiu triedu alebo niečo navyše z portfólia železničnej spoločnosti. Tiež plánuje rozvinúť služby CrossSell, teda dodatočné služby od tretích strán ako napríklad taxík zo stanice.
Príprave zadania sa ZSSK podľa Kováča venovala viac ako jeden a pol roka. Počas tohto obdobia v rámci prípravy detailného zadania oslovila ZSSK spoločnosti v európskom priestore na overenie možných nákladov pre integrovaný predajný systém a taktiež na overenie dostupnosti riešení na trhu. "Pred samotným vyhlásením verejného obstarávania sme oslovili aj Útvar hodnoty za peniaze na vypracovanie komplexnej analýzy, ktorá podporila vyhlásenie verejného obstarávania," poznamenal Kováč.
Zákazka zahŕňa vybudovanie integrovaného predajného systému, jeho nasadenie, aplikačnú, servisnú a technickú podporu systému a jeho následný rozvoj. Integrovaný predajný systém by mal poskytovať moderné a komplexné služby pri preprave cestujúcich, poskytovať obsluhe jednoduché a intuitívne prostredie pre všetky úkony týkajúce sa výdaja alebo predaja cestovných dokladov.
Pripojením sa na ostatné medzinárodné systémy železničných prepravcov by mal umožňovať výdaj alebo predaj medzinárodných cestovných dokladov. Mal by byť integrovaný na ostatné informačné systémy používané obstarávateľom a tiež umožňovať integráciu informačných systémov tretích strán, ktoré predstavujú napríklad rezervačné systémy cestovných kancelárií či prepravných agentúr.
Cena nie je jediným kritériom výberu dodávateľa a zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov. Záujemcovia môžu predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť do 14. januára 2020.