Vydrica nebola pri predstavovaní projektu vystavená až takej kritike ako iné projekty v Starom Meste. Prekvapilo vás to?
Len na spresnenie na úvod, Vydrica je spoločný projekt, ktorý nerealizuje iba Lucron, ale spoločnosť Vydrica Development. Tá je joint venture spoločnosťou vlastníkov pozemkov a Lucronu.
Áno, ale ako bude štvrť po novom vyzerať, je prioritne v rukách Lucronu.
Je to výsledok spolupráce. Projekt Vydrica má však za sebou dlhú históriu. Tradičnú bratislavskú, ale aj ako samostatné územie, ktoré bolo v pláne rozvíjať. Už v minulosti sa uskutočnilo niekoľko architektonických súťaží a aj my sme dlho premýšľali a pracovali na tom, ako projekt nastaviť. Mali sme dve možnosti. Buď sa k nemu postavíme otvorene voči všetkým zúčastneným stranám a budeme sa snažiť o kvalitný mestotvorný projekt, alebo sa k tomu postavíme iba ako k pozemku, na ktorom vybudujeme niečo, čo bude mať len ekonomický zmysel, ale bude sa to vnímať kontroverzne. Vybrali sme si prvú možnosť. Dali sme si vypracovať prieskum v agentúre Focus, čo by bolo pre ľudí na tomto území zaujímavé.
Výsledky?
Približne 93 percent opýtaných odpovedalo, že by bolo skvelé, ak by Vydrica bola predĺžením bratislavského korza. S tým sme začali pracovať. Od začiatku bolo dôležité, aby súčasťou štvrte boli verejné priestory a ich prepojenie s retailom, ktorý sa tam bude nachádzať. Kombináciou týchto faktorov chceme vytvoriť živý celok. Nechceli sme, aby sa tam nachádzali iba bary alebo reštaurácie, ale aj malé obchody, dielne, mikrovýrobcovia, ktorí budú predávať svoje produkty. Chceme sa s našimi partnermi do hĺbky rozprávať, aký koncept tam chcú umiestniť, aby išlo o živý mix. Mať vedľa seba päť kaviarní nedáva príliš zmysel.
Ako by mal, podľa vašich predstáv, živý mix vyzerať?
Kombinácia gastronomických prevádzok, kaviarní a priestorov na voľnočasové aktivity. Konkrétne malé obchody, dielne, umelecká ulička. Chceme dať v niektorých prevádzkach priestor mladým umelcom, ale aj remeselníkom. Máme ambíciu pritiahnuť tam malé street foody, ktoré si chcú vyskúšať kamennú prevádzku. Pripravujeme nový gastrokoncept, ktorý v Bratislave ešte nie je, a pritom v iných mestách na západ od nás výborne funguje. Je dôležité, aby bola táto ulica natoľko atraktívna, mala vlastnú dušu, že tam budú zákazníci pravidelne chodiť. Nejde totiž len o samostatnú ulicu, ale o rozšírenie centra mesta.
Z dua Bratislavčan verzus turista...
Zostáva vám 85% na dočítanie.