Zamestnanci v karanténe a nedostatok ochranných prostriedkov. Stavebným firmám zavarili za posledné týždne opatrenia, ktoré si Národná diaľničná spoločnosť ako objednávateľ na jednotlivých stavbách vyžaduje v súvislosti so šírením koronavírusu.
„Ide o súbor opatrení a obmedzení s dôrazom na minimalizovanie osobného kontaktu, činností ktoré znesú odklad, zabezpečenie dezinfekčných prostriedkov na báze alkoholu a iné,“ povedala pre HN hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová.
Minulý týždeň sa zastavila výstavba obchvatu Prešova a dnes tak urobilo aj združenie stavebníkov na čele s Váhostavom na úseku Hubová – Ivachnová pri Ružomberku. V tomto prípade ide o úsek, ktorý už v minulosti čelil problémom.
Kvôli zmene trasovania tunela Čebrať sa museli zmeniť pôvodné lehoty ako aj navýšiť rozpočet. „Zmluvy o dielo predpokladajú zásah “vyššej moci”, ktorá môže znemožniť, alebo komplikovať zhotoviteľovi plniť zmluvné záväzky. Ak zhotoviteľ požiada o prerušenie výstavby, tak NDS takejto požiadavke vyhovie,“ dodala pre HN Michalová na margo požiadavky o stopnutie.
O tom, že súčasná lehota výstavby je šibeničná, informoval ešte v decembri HN šéf spoločnosti Marián Moravčík. 15 kilometrová diaľnica má byť hotová v priebehu roka 2022. Eurofondy sa na jej výstavbu môžu čerpať do roku 2023.
Do kedy by mala stavba stáť, zatiaľ známe nie je. V prípade Prešova malo ísť o 14 dní, čo súviselo aj s karanténou zahraničných robotníkov. Tí sú prevažne z Ukrajiny,Rumunska či Česka.