Národná diaľničná spoločnosť nedávno podpísala zmluvu s Betamontom, ktorý inovuje systém na kontrolu úhrad elektronických známok. Kto ho doteraz prevádzkoval?
Systém ako celok doteraz neexistoval. Existovali len jeho technické komponenty. Za jednotlivé úseky a jeho časti bol zodpovedný vždy investor, ktorý daný úsek staval. Mal na starosti technologickú prevádzku. Nehovoríme o správe dát, teda o administratívnom prístupe a kontrole elektronickej známky. Hovoríme o garancii funkčnosti daného technického komponentu. To znamená brána, kamera, elektrická prípojka, trafostanice.
Firma má inovovať niektoré kamery a má vybudovať nové centrum. Ako si to do budúcnosti predstavujete? Malo by sa to zlúčiť do jednotného celku s mýtom?
K slabinám súčasného systému mýta a známky patrí jeho rozdelenie, nekoordinácia a nesynchronizácia. Cieľom našej stratégie pri vyhlásení nového tendra na mýtny systém a neskôr na elektronickú známku je, aby táto časť logického celku vymáhania už bola jednotná. To znamená, aby sme mali technologicky jedno miesto, kde sa kontroluje známka a výber mýta. A zároveň na pozadí, na backende, jednotný tím ľudí, ktorí sa budú o tieto veci starať, o technológie, ktoré sa budú používať. Takto nebudeme neustále riskovať stratu dát a nebudeme zápasiť s neefektivitou ich výberu. Či už je to v prípade pokút, známky, zlej kontrol...
Zostáva vám 85% na dočítanie.