Koncept nového mýta zverejnia diaľničiari do konca týždňa. Systém však pôjde do prevádzky až v roku 2024.
Nákladné auto brázdi slovenské diaľnice. Zaplatí však len za úseky, ktoré kontrolujú mýtne brány, inde má zariadenie na evidenciu odjazdených kilometrov neaktívne.
Na nezrovnalosť prídu úrady až o niekoľko dní po tom, ako vodič opustí republiku. Aj títo „jumperi“ sú témou, ktorú bude nový mýtny systém riešiť. Zásadnou zmenou je, že prejde od súkromníka pod štát.
Súťažiť sa bude v troch tendroch a spolu s prevádzkou na desať rokov má stáť do 350 miliónov eur. „Najväčšou pridanou hodnotou pre nás je flexibilita,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal.
Miliónové nákupy Nakupovať sa budú tri položky: systém, služba na výmenu a evidenciu takzvaných OBU zariadení a kontrola mýta. Prvá súťaž v hodnote 27 miliónov eur by mala byť vyhlásená na jeseň.
V porov...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov. Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-13 09:52:30 - Feat.: - Title: Národná diaľničná spoločnosť nemôže vyhlásiť víťaza, tender na mýtny systém má znova a opakovane vyhodnotiť
02 - Modified: 2023-05-04 16:53:48 - Feat.: - Title: Budaj dal tunelu Karpaty zelenú, aj tak hrozí fiasko. Rezort financií prínos megaprojektu spochybnil
03 - Modified: 2023-04-27 13:30:27 - Feat.: - Title: Posun pri druhej rúre Braniska: Diaľničiari spúšťajú kľúčový tender, oznámil Doležal
04 - Modified: 2023-04-24 14:42:52 - Feat.: - Title: Doležal ocenil podporu odborníkov pri zákone o urýchlení výstavby diaľnic
05 - Modified: 2023-04-20 08:34:25 - Feat.: - Title: Andrej Doležal: Susedia sa nám za diaľnice smejú. Zrýchlenie výstavby si pritom sami torpédujeme (komentár)