StoryEditor

Astronomický dlh železníc. V zlom stave je viac ako tretina všetkých koľají na Slovensku

11.08.2020, 00:00
Slovenské železnice míňajú na rekonštrukcie tratí čoraz menej peňazí. Až 35 percent siete je pritom problémových.

Na takmer päťkilometrovom traťovom úseku medzi Kraľovanmi a Ľubochňou sú cestujúci zvyknutí na rýchlosť vlakov 50 kilometrov za hodinu. Ide pritom o hlavný koridor medzi Žilinou a Košicami. Za pomalú jazdu tu môže fakt, že sa trate nikto nedotkol od roku 1981. To sa má teraz zmeniť. V auguste by sa totiž mala začať dlho očakávaná rekonštrukcia tohto úseku. Problémom je, že koľajníc, ktoré si žiadajú opravu, je omnoho viac. Kým v roku 2012 bolo v nevyhovujúcom stave 23 percent železníc, v roku 2017 to bolo už 27. A ku koncu minulého roka vzrástla ich dĺžka napriek postupujúcej modernizácii až na 35 percent. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 23:35