StoryEditorAstronomický dlh železníc. V zlom stave je viac ako tretina všetkých koľají na Slovensku
Slovenské železnice míňajú na rekonštrukcie tratí čoraz menej peňazí. Až 35 percent siete je pritom problémových.
Na takmer päťkilometrovom traťovom úseku medzi Kraľovanmi a Ľubochňou sú cestujúci zvyknutí na rýchlosť vlakov 50 kilometrov za hodinu. Ide pritom o hlavný koridor medzi Žilinou a Košicami. Za pomalú jazdu tu môže fakt, že sa trate nikto nedotkol od roku 1981. To sa má teraz zmeniť. V auguste by sa totiž mala začať dlho očakávaná rekonštrukcia tohto úseku. Problémom je, že koľajníc, ktoré si žiadajú opravu, je omnoho viac. Kým v roku 2012 bolo v nevyhovujúcom stave 23 percent železníc, v roku 2017 to bolo už 27. A ku koncu minulého roka vzrástla ich dĺžka napriek postupujúcej modernizácii až na 35 percent. ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom
02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola?
03 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil?
04 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov
05 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu?