Vlaky aj vozne na koľajniciach mladnú. Nasadzovanie nových vozidiel však naráža aj na starú infraštruktúru.
Klíma, WiFi či záchody s vákuovým splachovaním. Ide o vymoženosti, ktoré nie sú pre cestujúcich vlakom samozrejmosťou. „Nedávno som cestovala osobákom, ktorý už nepatrí do tohto sveta. Okná sa nedajú otvoriť, dvere sa ťažko zatvárajú. Ide z toho hrôza. Človek sa bojí sadnúť si,“ hovorí Zlatica z Bratislavy, ktorá vlakmi cestuje pravidelne.
Absenciu moderných vozidiel s takýmto vybavením hlási Železničná spoločnosť Slovensko hlavne na východnom Slovensku. Staré vlaky s koženkovými sedadlami sú však na každodennom poriadku napríklad aj na linke z Galanty do bratislavského Nového Mesta.
Dnes je pomer starých a moderných vozň...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
04 - Modified: 2024-04-29 14:00:00 - Feat.: - Title: Aplikácia, ktorú potrebuje každý študent. Vďaka nej zistíš, na ktoré vlaky sú už bezplatné lístky vypredané
05 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy