StoryEditor

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec

13.10.2020, 00:00
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.

Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.

Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.

„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-29 14:00:00 - Feat.: - Title: Aplikácia, ktorú potrebuje každý študent. Vďaka nej zistíš, na ktoré vlaky sú už bezplatné lístky vypredané 02 - Modified: 2024-04-26 11:04:40 - Feat.: - Title: Fico plánuje na desaťročie dopredu. Peniaze z plánu obnovy môžu byť štartom veľkej modernizácie 03 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Kľúčový projekt nemocnice z plánu obnovy bude stáť takmer pol miliardy eur. Zatiaľ nehlási problémy. Skutočne? 04 - Modified: 2024-04-26 09:58:46 - Feat.: - Title: Fico: S Jourovou sme mali veľmi vážny rozhovor. Verím, že jej návšteva zatvorí ústa opozícii 05 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. máj 2024 07:48