StoryEditorVlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.
Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.
Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.
„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred
02 - Modified: 2024-12-18 11:20:07 - Feat.: - Title: Robotnícky kurz Slovenska má zmeniť multimiliónový superpočítač. Krajine pomôže zásadne, hlásia z Košíc
03 - Modified: 2024-12-16 14:54:08 - Feat.: - Title: Na trase Paríž-Berlín spustili priame vysokorýchlostné železničné spojenie, vlak zvládne trasu za osem hodín
04 - Modified: 2024-12-16 13:48:14 - Feat.: - Title: Slovensko podá piatu žiadosť o platbu z plánu obnovy za 600 miliónov eur. Jeden míľnik sme nesplnili
05 - Modified: 2024-12-05 10:57:28 - Feat.: - Title: O približne dva týždne sa Slováci začnú presúvať kvôli Vianociam. ZSSK stále neuverejnila spoje, lístky na vlak sa nedajú kúpiť