StoryEditor

Vlak v boji s kamiónom ťahá za kratší koniec

13.10.2020, 00:00
Plán obnovy by sa v doprave mal dotknúť najmä vlakov. Štátny dopravca by privítal nižšie poplatky za využívanie koľajníc.

Prepravovať tovar po koľajniciach či cestách? Brusel preferuje rozvoj prvého z dopravných módov. Dôvodom je to, že je ekologickejší, a preto by na koľajnice podľa ministerstva dopravy mala ísť aj značná časť prideleného fondu obnovy.

Na druhej strane vláda len nedávno odklepla daňovú úľavu pre cestných dopravcov vo výške takmer 30 miliónov eur, čo sa sektoru železníc nepáči. Šéf štátneho ZSSK Cargo Roman Gono v tom vidí možný odlev tovarovej prepravy z koľajníc a považuje súčasný systém platieb pre jednotlivé sektory za nespravodlivý.

„Zatiaľ čo cestná doprava má spoplatnených asi 10 až 20 percent ciest a kamionista vie mýto obísť, my na železnici máme spoplatnený ka...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-12-02 18:30:00 - Feat.: - Title: Na trate smerujú modernizované vlaky. Kde budú premávať a kto má nárok na zľavy? 02 - Modified: 2022-12-01 13:40:33 - Feat.: - Title: Nový železničný grafikon má prilákať viac ľudí do vlakov, tvrdí Doležal 03 - Modified: 2022-12-01 09:01:51 - Feat.: - Title: Lengvarského rezort vyhlásil výzvy z plánu obnovy na duševné zdravie takmer za 28 miliónov eur 04 - Modified: 2022-11-30 11:12:53 - Feat.: - Title: Vláda schválila zmluvu na osobnú železničnú dopravu medzi Bratislavou a Komárnom 05 - Modified: 2022-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Semafor plánu obnovy ukazuje červenú a oranžovú. Stovky miliónov eur pre školy sú v ohrození
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. december 2022 12:09