Najekologickejšia doprava. Tento prívlastok dostávajú železnice blížiacou sa možnosťou čerpania nových aj koronových eurofondov čoraz častejšie. Brusel nás viaže, aby sme do roku 2030 preniesli 30 percent tovaru z ciest do vlakov a do roku 2050 to má byť až polovica. Pravdou však je, že až 56 percent našich tratí trakčné vedenie stále nemá, teda vlaky tu premávajú na dieselový pohon. A to dokonca aj na miestach, kde troleje sú. Jednou z takých je aj trať Košice – Humenné. Na väčšine kilometrov elektrina je, ale chýba na 33-kilometrovej...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-21 20:20:53 - Feat.: - Title: Diaľničiari ukázali tunel Višňové, záujem spôsobil dopravný kolaps
02 - Modified: 2025-12-19 18:30:00 - Feat.: - Title: Z Košíc na hranicu do hodiny. Štát chystá trať na Ukrajinu, vlaky zrýchlia a opravia sa aj viaceré stanice
03 - Modified: 2025-12-17 11:39:50 - Feat.: - Title: Pri železničnom moste medzi Šaľou a Trnovcom nad Váhom našli bombu z druhej svetovej vojny
04 - Modified: 2025-12-13 09:13:47 - Feat.: - Title: Začína platiť nový vlakový grafikon, ZSSK posilňuje vyťažené linky
05 - Modified: 2025-12-11 22:59:19 - Feat.: - Title: Poľské orgány obžalovali Slováka. Vinia ho z podvodov s elektrinou za 15 miliónov zlotých