Cieľom je presadiť spojenie Microsoftu a Yahoo s tým, že by sa v zlúčenej skupine objavil aj spoločenský portál MySpace. Microsoftu sa ale plány začínajú komplikovať, pretože Yahoo sa podľa zdrojov usiluje o zlúčenie s internetovou spoločnosťou AOL zo skupiny Time Warner. Yahoo naviac podľa internetovej verzie denníka The Wall Street Journal uvažuje o skúšobnom využití vyhľadávacej služby svojho rivala Google, čo je podľa analytikov zjavná snaha odraziť ponuku Microsoftu. Yahoo sa pravdepodobne vzdá časti svojho reklamného priestoru a prenechá ho Googlu. V praxi bude spolupráca vyzerať tak, že reklamy na Googli, ktoré sú spojené s asi troma percentami požiadavok zadaných v USA, sa objavia taktiež vo vyhľadávači Yahoo. Experiment má trvať dva týždne.
Microsoft už na informácie stačil zareagovať a uviedol, že pokiaľ by sa Yahoo a Google eventuálne dohodli na spolupráci, utrpela by tým konkurencia. Trh vyhľadávania na internete by údajne nemohol dobre fungovať, pretože obe firmy kontrolujú zhruba 90 precent reklamy na vyhľadávačoch. Microsoft na začiatku února ponúkol za jednu akciu Yahoo 31 dolárov, ale s tým, že že by časť kúpnej ceny uhradil vlastnými akciami. Vtedy celková cena vychádzala na 44,6 miliardy dolárov. Keď sa vezmú do úvahy aktuálne ceny akcií, má ponuka Microsoftu hodnotu 42,1 miliardy dolárov. Yahoo túto cenu považuje za príliš nízku a ponuku odmieta.
Informácie o spoločnom postupe Yahoo a Googlu nezostali bez odozvy ani medzi politikmi. Senátor Herb Kohl, ktorý predsedá podvýboru pre hospodársku súťaž, vraj bude postup oboch firiem pozorne sledovať. Pokiaľ by vraj podniky uzavreli trvalú dohodu, podvýbor bude zaujímť, či tým netrpí konkurenčné prostredie.

