Na cestách stále vidíme „špinavé“ autobusy. A hoci samosprávy majú záujem nahradiť ich čistejšími verziami, sú finančne limitované.
Tam, kde dopravu zabezpečuje externá firma, vyžadujú mestá od dopravcov splnenie emisných noriem, takže si môžu vybrať zelenšie vozidlá. Čiastočnú pomoc s obmenou vozidlových parkov mestskej hromadnej dopravy zahŕňal aj plán obnovy. V najnovšej verzii však už nie je.
Paušál na autobus je 40-tisíc eur
Pôvodný návrh počítal s obnovou vozidlových parkov. Konkrétne s kompletným vyradením starších dieselových autobusov nižších emisných tried a s ich nahradením novými nízkoemisnými alternatívami, napríklad CNG, vodíkovými modelmi a elektrobusmi.
„Vhodná celková alokácia je približne 17 miliónov eur ročne, keďže v najbližších rokoch budú mestá musieť obstarať pribli...
Zostáva vám 85% na dočítanie.