Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia je na trhu viac ako rok, s čím ste spokojný a v čom sa, naopak, musíte zlepšiť?
Podstatné je to, že sa naplnili alebo viac ako naplnili predpoklady, s ktorými sme išli na Slovensko. Vedeli sme, že ideme do stopercentne penetrovaného trhu, ale tak z hľadiska podielu na tržbách, ako aj z hľadiska výstavby infraštruktúry sme dosiahli viac, než sme pôvodne predpokladali v prvom roku. Dnes len môžem potvrdiť, že sme radi, že sme sa do tohto projektu pustili, sme pevne na Slovensku a ďalej tu budeme rozvíjať svoje aktivity.
Ste spokojný aj s tým, ako často a koľko minút mesačne vaši zákazníci telefonujú?
Určite áno. Je potrebné, samozrejme, vnímať situáciu, aká bola v čase nášho príchodu na slovenský trh. Ešte raz opakujem, že sme vstupovali na takmer 100 percent penetrovaný trh. Nominálna penetrácia mobilných služieb na Slovensku v súčasnosti dosahuje takmer 110 percent. Je to bezprecedentná situácia a nie je veľa operátorov, ktorí by mali odvahu na takýto trh vstúpiť. To znamená, že naša situácia je radikálne iná oproti predchádzajúcim operátorom a ja som ju zažil na vlastnej koži v rokoch 1996 a 1997, keď spúšťali oni svoje siete pri 0,5-percentnej penetrácii.
V čom najmä je vaša situácia iná?
Potenciál ich prirodzeného rastu bol vtedy 99,5 percenta. Vedeli sme, že budeme bojovať o každého zákazníka a žiadny z nich už nepríde z voľného trhu. O každého klienta musíme zviesť tvrdý súboj, pretože takmer každý náš zákazník už bol klientom Orangeu alebo T-Mobilu. Toto, samozrejme, pre nás znamená určité obmedzenie a vyššiu náročnosť tohto obchodného prípadu. V každom prípade však nárast zákazníkov v oblasti predplatených služieb bol viac ako dobrý. Celkový počet aktívnych zákazníkov z úvodnej kampane predplatených služieb, ako aj paušálnych služieb, je skutočne nad očakávania. Predvianočný a vianočný nárast bol veľmi signifikantný a môžem vám potvrdiť, že pokračuje aj v tomto roku, takže sme veľmi spokojní.
| | Viac o téme nájdete v pondelňajších Hospodárskych novinách. |

