Saský krajinský súd v Chemnitzi totiž v piatok zrušil výrok pracovného súdu prvej inštancie, podľa ktorého mohli rušňovodiči z odborového zväzu GDL štrajkovať len v osobnej prímestskej a regionálnej doprave.
Vedenie GDL rozhodne o spôsobe presadzovania svojich požiadaviek, samostatnej mzdovej dohody s vedením DB a zvýšenie platov najmenej o 31 %, až na budúci týždeň.
Predseda GDL Manfred Schell v Chemnitzi uviedol, že nasledujúci štrajk sa nebude týkať osobnej prímestskej a regionálnej dopravy. Avšak ešte predtým podľa jeho slov dostane vedenie železnice čas na to, aby prišlo s lepšou ponukou na rast miezd rušňovodičov.
Vedenie DB hodnotí rozhodnutie krajinského súdu ako svoju ťažkú porážku. "Je to čierny deň pre železnicu, pre nemecké hospodárstvo," uviedla v Berlíne členka vedenia podniku pre personálne otázky Margret Suckalová.
Podľa Nemeckého ústavu pre hospodársky výskum (DIW) štrajk v nákladnej doprave môže trvať najviac 3 dni bez toho, aby jeho dôsledky nespôsobili katastrofálne škody národnému hospodárstvu. Každý deň štrajku prinesie škodu spočiatku okolo 50 miliónov EUR, v prepočte 1,667 miliardy SKK. Štrajk, ktorý by trval 7 až 10 dní, by spôsoboval denne stratu v ekonomike 500 miliónov EUR. Najskôr by jeho dôsledky pocítil automobilový priemysel, oceliarne a elektrárne, do ktorých sa dopravuje uhlie. Jeho vplyv na ekonomiku môže byť katastrofálny.
Informovala o tom agentúra DPA.
(1 EUR = 33,353 SKK)

