StoryEditor

Slováci si kúpili opäť viac áut

11.12.2007, 18:12
Autor:
SITASITA
V období od začiatku januára do konca novembra 2007 mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s 21,7 percenta, o druhú priečku najpredávanejších áut na Slovensku sa delia vozidlá značky Citroën a Peugeot.
Počas prvých jedenástich mesiacov tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 75 130 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 7,2 percenta. V novembri sa z toho zaregistrovalo celkovo 7 638 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška zvýšenie o 14 percent. Informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu Slovenskej republiky.

    V období od začiatku januára do konca novembra 2007 mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s 21,7 percenta, o druhú priečku najpredávanejších áut na Slovensku sa delia vozidlá značky Citroën a Peugeot, ktoré dosiahli zhodne podiel 7,2 percenta. Treťou najžiadanejšou značkou bol Volkswagen s trhovým podielom 7 percent. Štvrté miesto patrí automobilom značky Suzuki s 5,8 percenta a piate Renaultu s 5,4-percentným podielom. Ďalej nasledovali automobily Kia s 5,4 percenta, Ford s piatimi percentami, Opel dosiahol podiel 4,3 percenta, Hyundai 4,2 percenta a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Fiat s 3,8-percentným podielom na trhu.

Za prvých jedenásť mesiacov tohto roka sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 1 019 vozidiel, čo je medziročne viac o 29,5 percenta. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 40 percent, druhú priečku obsadili automobily značky Renault Trucks s 15,4-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Mitsubishi-Fuso s podielom 13,6 percenta. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 30,4 percenta, keď sa za prvých jedenásť mesiacov tohto roku zaregistrovalo 4 064 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je opäť Mercedes-Benz s trhovým podielom 18,3 percenta. Druhou v poradí je Scania so 17,8 percenta a nasleduje Volvo s 15,7-percentným trhovým podielom.

V sledovanom období zaregistrovali tiež 242 nových autobusov, čo je o 48,9 percenta menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku.
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. december 2025 11:00