Komisia, ktorá nové normy pripravuje, presadila napríklad zúženie jazdných pruhov z 3,75 na 3,5 metra. Takúto šírku majú napríklad ľavé jazdné pruhy na niektorých rakúskych a českých diaľniciach. Pri štyroch jazdných pruhoch tak diaľničiari ušetria až jeden meter diaľnice.
Dopravcovia zatiaľ nevedia, čo ich na nových cestách čaká. Podľa operačného manažéra TNT Express Worldwide Pavla Švanygu je však „znižovanie štandardu výstavby krátkozraké a podriadené snahe dosiahnuť rýchly a krátkodobý výsledok“.
Okrem iného bude podľa neho viesť k zvýšenej únave a stresu.
„U mnohých vodičov tak bude dochádzať k znižovaniu rýchlosti jazdy, čím môže na viacerých úsekoch dôjsť k zahusteniu premávky, vytváraniu kolón a následnému zvýšeniu dopravných nehôd,“ hovorí Švanyga.
Dekan Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity Ján Čelko si zase myslí, že obmedzenie priestoru na jazdu o štvrť metra vážne ohrozenie nepredstavuje.
Viac nehôd neočakáva ani generálny tajomník združenia Česmad Slovakia Pavol Reich. Ten konštatuje, že „ani na cestách prvej triedy nie sú nehody spôsobené šírkou vozovky.“
| | Viac o téme nájdete v piatkových Hospodárskych novinách. |

