Podľa dnešného vydania denníka Sme to naznačuje zápis zo zasadania výberovej komisie. Slovenská Národná diaľničná spoločnosť tieto informácie nepoprela. Mýtny systém by sa mal spustiť v januári 2009 pre nákladné automobily a autobusy na 2400 kilometroch ciest.
Ponuku na zákazku za 20 miliárd korún bez DPH predložili štyria záujemcovia. Konzorcium Slovakpass, v ktorom sú okrem spoločnosti Autostrade aj rakúsky Efkon a poľský Stalexport Autostrady, navrhli za prejazd po diaľniciach a úsekoch ďalších ciest satelitný spôsob výberu poplatkov. Sme píše, že má k dispozícii zápis z otvárania ponúk. „Z predložených ponúk a váh priradených k jednotlivým kritériám vyplýva, že zrejme najlepšiu ponuku predložila skupina dodávateľov Slovakpass,“ napísal denník. „To, čo ste nám zaslali, pripomína naskenovanú zápisnicu z otvárania ponúk, ktorej originál bol vyhotovený podľa zákona o verejnom obstarávaní,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Dodal však, že Národná diaľničná spoločnosť tender ešte vyhodnocuje.
V Českej republike vybudovala mikrovlnný mýtny systém rakúska spoločnosť Kapsch a spravuje ho štátna organizácia Riaditeľstvo ciest a diaľníc. Talianska Autostrade o výstavbu systému v Čechách uchádzala neúspešne. Proti výsledkom výberového konania sa odvolala na Najvyšší súd, ale ten jej námietky zamietol. V Čechách vynieslo mýtne za prvý štvrťrok viac ako 1,5 miliardy korún. Mýtne pritom vyberajú na všetkých diaľniciach a rýchlostných cestách v dĺžke asi 1000 kilometrov a na takmer 200 kilometroch ciest prvej triedy. V minulom roku vybrali 5,6 miliardy korún, tento rok očakávajú ešte o miliardu viac. Z tejto sumy idú aj splátky firme Kapsch za výstavbu systému a služby spojené s jeho prevádzkovaním.

