Uvoľnené miesto na trhu, vzniknuté zlúčením dvoch poskytovateľov povinného zmluvného poistenia do jednej spoločnosti, sa rozhodla využiť poisťovňa AXA, ktorá od 1. novembra vstupuje na trh neživotného poistenia. Plány poisťovne sú získať dvoj- až trojpercentný podiel v najbližších troch rokoch. Klientov chcú presvedčiť jednoduchosťou svojho cenníka, rýchlosťou a kvalitou poskytovania poistných udalostí a dodatočnými službami. V súčasnosti poisťovňa AXA nemá ponuku pre firmy. "Nejdeme robiť flotilové poistenie a priemysel, zatiaľ sa chceme sústrediť len na retail,“ hovorí riaditeľ spoločnosti pre neživotné poistenie Vladimír Belovič.
Jediné segmentačné kritérium na cenu povinného zmluvného poistenia je výkon vozidla. Štyri kategórie stanovujú štyri základné ceny - od päťtisíc korún (166 eur) za autá s výkonom do 60 kilowattow, až po autá s výkonom nad 110 kilowattov, ktorých majitelia zaplatia 13 200 korún (438,2 eur). "Vsadili sme na jednoduchosť produktov a nie na žiadnu ďalšiu zbytočnú rozšírenú segmentáciu, v ktorej by sa klient nevedel orientovať,“ dodáva Belovič.
Klienti poisťovne, ktorí v minulosti nenabúrali, si môžu uplatniť na svoje auto bonus do výšky 50 percent zo základnej ceny. Stačí pri uzatváraní poistky predložiť buď potvrdenie z predchádzajúcej poisťovne, alebo čestné vyhlásenie o bezškodovom priebehu.
Jedinou rizikovou skupinou sú vodiči do 24 rokov s autami silnejšími ako 110 kilowattov. Tí budú mať svoju výslednú poistku dvojnásobne drahšiu. Spoločnosť pripravuje vernostný program, ktorý by zlacnil povinné poistky pre klientov so životnými poistkami alebo sporiacimi produktmi. V súčasnosti poisťovňa AXA iné zľavy neposkytuje, klientov však chce pritiahnuť nadštandardnou ponukou asistenčných služieb priamo súvisiacich aj nesúvisiacich s nehodami. Škody na majetku i zdraví kryje spoločnosť do výšky 2,5 milióna eur (75,3 milióna korún), čo je najviac na trhu.
Dcérska spoločnosť Axa Assistance zadarmo príde nielen v prípade havárie - pomôže napríklad s otvorením auta so zabuchnutými kľúčmi, pri prázdnej benzínovej nádrži či prasknutej pneumatike. "Klient sa už nedostane do situácie, že ide na svadbu, prší, mimo mesta dostane defekt a bude si musieť zašpiniť bielu košeľu vymieňaním kolesa. Stačí vytočiť číslo asistenčnej služby,“ vysvetľuje Beladič.
StoryEditor

