Holandská pivovarnícka spoločnosť Heineken, ktorá je tretím najväčším výrobcom piva na svete, evidovala v prvom polroku vyšší než očakávaný nárast prevádzkového zisku, pod čo sa podpísali úspory nákladov pri klesajúcom objeme predaja. Zisk firmy pred úrokmi a zdanením (EBIT) vzrástol pred zarátaním mimoriadnych položiek o 13 % na 993 mil. eur. Priemerný odhad analytikov oslovených agentúrou Reuters uvádzal zisk na úrovni 927 mil. eur. Čistý zisk bez zarátania mimoriadnych položiek vzrástol v sledovanom období o 12 %.
Objem predaja Heinekenu poklesol bez zarátania vplyvu akvizičnej činnosti o 6,6 %, tržby sa však pre vyššie ceny medziročne znížili len o 0,4 % na 7,15 mld. eur, čím prevýšili očakávaných 6,94 mld. eur. Ako Heineken dodal, plán úspory nákladov mu priniesol v prvom polroku 50 mil. eur. Približne polovicu svojich minuloročných tržieb dosiahla spoločnosť na západoeurópskych trhoch, kde so svojimi konkurentmi zápasí o podiel na oslabujúcom trhu. Pivovar AB InBev, ktorý je trhovým lídrom, evidoval v druhom kvartáli 1,1-percentný pokles objemu predaného piva, zatiaľ čo predaj svetovej dvojky SABMiller stagnoval.
Na Slovensku pôsobí spoločnosť Heineken Slovensko, a.s. Hurbanovo, ktorá vznikla zápisom do Obchodného registra SR v júni 1998 a eviduje základné imanie v objeme 3,319 mil. eur. Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom.
StoryEditor

