V sektoroch našej pôsobnosti, teda v hotelierstve a realitách, samozrejme, krízu cítiť. To na nás vytvára tlak, aby sme ponúkli čo najlepšie služby za konkurencieschopné ceny, čo je v konečnom dôsledku veľmi dobré pre spotrebiteľa. Otázne je len to, či sa tejto výzvy zľaknete alebo nie. My sme sa nezľakli.
Pokiaľ ide o doterajšie dôsledky krízy, čiastočne ich, samozrejme, pociťujeme, najmä pri rozbehnutých investíciách. Zaznamenávame však aj úspechy. V našej sieti hotelov máme aj Juniorhotel v Jasnej, ktorý asi ako jediný v lokalite Demänovskej doliny v tohtoročnej letnej sezóne nezaznamenal pokles počtu hostí.
V súvislosti s krízou sme už pozmenili našu stratégiu. Podarilo sa nám dotiahnuť medzi nás kvalitných ľudí, šetríme náklady a zefektívnili sme aj personálnu štruktúru a systém odmeňovania na oveľa viac motivujúci. Najmä však meníme služby tak, aby boli čo najviac orientované na našich hostí a zákazníkov. To si vyžaduje obrovskú dávku tvorivosti a úsilia.
Pozitívne je, že Hotely mládeže Slovakia, správca siete hotelov a objektov po celom Slovensku, nezaznamenali úbytok hostí, práve naopak. Je to vďaka tomu, že sme včas zareagovali na zmenu situácie. Prišli sme však o dovolenkárov z Poľska, Nemecka a východných krajín, pretože mnohé vlády v zahraničí výrazne investujú do turizmu a lákajú našu stálu klientelu domov. Tu si však sami nepomôžeme. Kým nebudú všetky zainteresované subjekty spolupracovať a nezmení sa stratégia aj na celoslovenskej úrovni, oživenie nenastane. Treba si uvedomiť, že pokiaľ nebudeme poskytovať služby, povedzme, na rakúskej úrovni, nemôžeme nastaviť rakúske ceny.
Slovensko pred pár rokmi stavilo na automobilový priemysel, dnes nastáva čas v rovnakej miere investovať do cestovného ruchu.