StoryEditor

Po dvoch podnikoch SAD nasledujú ďalšie

03.04.2002, 00:00

Bratislava (hn/Erik Cziria)
Vláda SR koncom marca rozhodla o priamom predaji akcií Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Dunajská Streda, a. s., spoločnosti Dunajskostredská autobusová doprava, (DSAD), s. r. o., Dunajská Streda a akcií SAD Bratislava, a. s., spoločnosti Connex Transport AB (Connex) so sídlom v Štokholme. DSAD zaplatí za 49 % akcií, ktoré získa po podpise kúpnej zmluvy, a za 17 % akcií, ktoré môže na základe opcie získať po uplynutí šiestich mesiacov, 53,878 mil. Sk. Connex zaplatí za vstup do spoločnosti SAD Bratislava 540,993 mil. Sk. Táto suma predstavuje súčet zaplatenej ceny.
Bratislavskou a dunajskostredskou SAD sa reálne začal odpredaj všetkých 17 podnikov autobusovej dopravy. Podľa hovorcu Ministerstva pre správu a privatizáciu národného majetku SR Róberta Mervu, po schválení predaja uzatvorí FNM SR s nadobúdateľmi zmluvu, ktorá bude obsahovať podmienky, aké navrhli v ponuke. Ak nadobúdatelia počas šiestich mesiacov až jedného roka splnia podmienky, ktoré navrhli, stanú sa natrvalo vlastníkmi 49 % akcií, pričom získajú predkupné právo na 17 %, majú teda možnosť stať sa majoritnými vlastníkmi spoločností.
Postup pri predaji jednotlivých podnikov SAD je jednoduchý -- šesť týždňov trvá ich transformácia zo štátnych podnikov na akciové spoločnosti a prijímanie ponúk, jeden až dva týždne schvaľovací proces. "V priebehu ôsmich týždňov možno jednotlivé spoločnosti predať. Kedy sa však podarí predať všetkých 17 podnikov SAD, ťažko predpovedať, predaje sa totiž uskutočňujú priebežne," dodal R. Merva.
Podľa informácií, ktoré HN poskytla hovorkyňa FNM Tatjana Lesajová, fond okrem dvoch už ukončených privatizačných projektov postúpil MSPNM ďalších osem a štyri posudzuje. "Projekty sa nachádzajú na FNM kvôli zisteným nedostatkom a budú sa riešiť v priebehu prvého aprílového týždňa. Problémy spočívajú väčšinou v majetkovoprávnych nedostatkoch, podniky prevažne nemajú vyrovnané pozemky, čo spôsobuje problémy pri ich transformácii na akciové spoločnosti."
Dôvodom predaja podnikov SAD je obnova zastaraného vozidlového parku podnikov verejnej autobusovej dopravy v mestskej a prímestskej doprave. Priemerný vek autobusov v SR je vyše 10 rokov..
Ilustračná snímka TASR/J. Ďurník

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 20:54