Ak ste nezaplatili a dodávatelia vás odpojili od energií, neznamená to ešte, že už vám ich nikdy nikto „nenahodí“ naspäť. Odpojenie aj znovupripojenie vykonáva prevádzkovateľ distribučnej siete, pričom od zaplatenia všetkých nedoplatkov to zväčša trvá zhruba dva, maximálne päť pracovných dní. Ako však máte postupovať?
V prvom rade si na zákazníckych linkách alebo na pobočkách dodávateľov plynu a elektriny zistite všetky potrebné údaje, ako je celková výška vášho nedoplatku, či účet, na ktorý ho uhradíte. Následne by ste mali všetko zaplatiť. Okrem sumy za samotnú elektrinu a plyn musíte zaplatiť aj za odpojenie odberného miesta a tiež poplatok za znovupripojenie. Táto výška sa u jednotlivých dodávateľov líši a závisí od nákladov príslušnej distribučnej spoločnosti, teda podľa toho či sa nachádzate na západe, východe alebo v strede Slovenska. Podľa prieskumu HN medzi jednotlivými dodávateľmi sa poplatky pohybujú v rozmedzí od približne štyridsiatich do dvesto eur. „Podľa cenníka externých služieb je cena za prerušenie dodávky plynu 76,23 eura. Rovnakú cenu zákazník zaplatí aj za znovupripojenie,“ hovorí Roman Lipnička, obchodný riaditeľ spoločnosti Elgas. V Energetickom centre vás odpojenie a znovupripojenie bude stáť 200 eur, u Slovakia Energy 80 eur, pri ČEZ-e Slovensko 72 eur.
Po uhradení sumy pošlite kópie o zaplatení faxom, mailom či poštou a úhradu oznámte aj na zákazníckej linke. Po tomto všetkom vám dodávatelia opäť zapnú elektrinu či plyn.
