Viedenčania od 11. do 13. februára v referende rozhodnú o zavedení mýta pre vjazd vozidiel do centra mesta. Významný rakúsky odborník na mestskú dopravu Hermann Knoflacher v rozhovore pre agentúru APA uviedol, že mýto by mohlo poškodiť obchodné a ekonomické aktivity v centre rakúskeho hlavného mesta, ktoré priamo súvisia s dopravou.
Jeho zavedenie by sa dalo kompenzovať len spoplatnením parkovania pri nákupných centrách v okrajových častiach mesta a v ich blízkosti.
Zavedenie mýta do centra Viedne pre vozidlá má svojich zástancov i odporcov. Podľa Knoflachera treba brať do úvahy veľkosť mesta a treba si najprv odpovedať, čo je centrum mesta (City). Porovnávať Viedeň s Londýnom nie je vhodné. V britskom hlavnom meste žije 12 miliónov ľudí. To je asi o tretinu viac, ako ich má celé Rakúsko. Mestská časť Westminster, na ktorú sa mýto vzťahuje, je len zlomkom srdca Británie. Viedeň mala predvlani necelých 1,7 milióna obyvateľov.
Knoflacher nie je za riešenie symptómov ale príčiny centra mesta s dopravou. Viedeň niektoré dôležité opatrenia už urobila. Mnohé parkovacie miesta boli vyňaté z prvého obvodu mesta. A ani v ďalších vnútorných viedenských obvodoch sa dnes už nedá parkovať bezplatne. "V skutočnosti máme určitú formu vnútromestského mýta, ale nie je takého druhu, aké by ho chceli mať elektronické firmy. Prirodzene, že majú obrovský záujem presadiť svoj zámer," uviedol expert.
Informovala o tom agentúra APA.